۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۱۲۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

گسترش خانه های عالم موجب تقویت مبانی دینی در روستاها می شود

خبرگزاری رسا- رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: مشارکت های مردمی در ساخت خانه های عالم زمینه ساز افزایش فعالیت های دینی و فرهنگی در روستاها است.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر امروز در مراسم بهره برداری از خانه عالم یعقوب لنگه در بخش مرکزی این شهرستان گفت: خانه‌های عالم نقش بسزایی در تقویت مسائل فرهنگی دارند و از مهم ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود.

 

وی اظهار داشت: خانه عالم در روستاها می‎تواند کانونی برای رشد فرهنگی منطقه باشد و به همین دلیل احداث و تجهیز خانه های عالم زمینه استقرار روحانیان را فراهم می کند که امیدواریم با همکاری مردم این مهم در روستاها با قوت بیشتری انجام شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که خانه های عالم با هدف استقرار روحانی مستقر و انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی انجام می‌شود، اضافه کرد: وجود روحانیان مستقر، تأثیر بسزایی در پیشرفت و تعالی امور دینی و فرهنگی در روستاها دارد.

 

وی افزود: وجود روحانی در روستاها باعث پیشرفت امورفرهنگی شده و مردم با وجود روحانی در روستا مسائل و مشکلات دینی و فرهنگی خود را در میان گذاشته و رفع می‌ کنند.

 

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: برای ساخت این خانه عالم با دارا بودن 200 متر مساحت زمین و 75 متر زیر بنا، 310 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره تبلیغات اسلامی بهشهر و صد میلیون ریال از محل بودجه های خیرین این روستا هزینه شده است.

 

فرماندار بهشهر نیز در این مراسم گفت: با پیروزی انقلاب شاهد رشد و شکوفایی بی نظیری در روستاها هستیم و به نوعی با انقلابی در جاده سازی، آبرسانی و گسترش امور فرهنگی در روستاها مواجه شده ایم.

 

محمد تقی نورزاد افزود: باید شاکر خداوند برای این انقلاب و پیروزی بزرگ آن باشیم که موجب رشد و تعالی برای همگان در این جامعه فراهم شده و فاصله طبقاتی در شهر و روستا از بین رفته و امکاناتی همچون شهر در روستاها مهیا شده است.

 

وی با بیان این که باید با افزایش بسترهای مناسب و امکانات لازم، ماندگاری مردم را در روستاها افزایش دهیم خاطر نشان کرد: باید با فراهم کردن امکانات مختلف در روستاها، و ایجاد اشتغال مهاجرت معکوس به روستاها ایجاد کنیم که این مهم در دستور کار است.

 

نورزاد با اشاره به این که توسعه ای که در روستاها شاهد آن هستیم نماد خدمت دولت و نظام جمهوری اسلامی به اقشار مختلف مردم است، اظهار داشت: توسعه نقاط مختلف کشور به ویژه روستاهای کمتر توسعه یافته از سیاست های نظام است که موجب کم شدن فاصله طبقاتی بین شهرها و روستا ها شده است.

 

وی بیان کرد: در چند سال گذشته توسعه روستاها از اولویت های مهم دولت بوده و این توسعه به خوبی در روستاها مشاهده می شود که نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت ورستاییان به شهرها داشته است.

 

فرماندار بهشهر افزود: اگر بستر مناسب و امکانات لازم برای ساکنان روستاها فراهم شود تراکم جمعیت روستاها حفظ می شود و بسیاری از مشکلات موجود در شهرها کم می شود.

 

نورزاد خدمت به مردم را توفیق الهی برای مسؤولان نظام دانست و گفت: مردم باید از نصیحت ها و راهنمایی های روحانی مستقر در این روستا بهره مند شوند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات