۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۵۱۴۱
آیت الله جوادی آملی:

مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن از اسلام و انقلاب دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، از انقلاب اسلامی دفاع کنید و اجازه ندهید دشمنان اسلام احساس کنند مردم انقلاب را رها می‏کنند.
 آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، در درس اخلاق هفتگی خود که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، با گرامی‏داشت ایام الله مبارک دهه فجر و سی ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) در رابطه با دنیا و زندگی دنیایی اظهار داشت: گویا دنیایی نبوده و همیشه آخرت است؛ انسان می‏تواند به گونه‏ای زندگی کند که اصلا در دنیا نباشد و خود را در آخرت احساس کند.

 

استاد برجسته اخلاق به آیه«اسوه حسنه» در سوره احزاب اشاره کرد و افزود: اهل بیت(ع) اسوه ما هستند و آیا این فرموده امام حسین(ع) که گویا همیشه آخرت است، یک آرزوی محض بوده یا یک واقعیت است که ما را برای رسیدن به این واقعیت ترغیب کرده‏اند؟

 

مفسر برجسته قرآن مردم را به شناخت دنیا سفارش کرد و تصریح کرد: همه انبیاء و اولیاء(ع) دنیا را مذمت کرده‏اند؛ آسمان و زمین، آب و خاک، همه آیات خدا هستند پس چه چیزی در دنیا مذمت شده است؟ دنیا برای کسانی مذمت شده که آن را نشناخته‏اند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی به تبیین واقعیت دنیا پرداخت و ابراز کرد: اگر کسی دنیا را بشناسد، آن را رها می‏کند و در آخرت زندگی می‏کند؛ امیرالمؤمنین(ع) نیز در قسمتی از روایتی فرموده‏اند«ما دنیا را رها کردیم»؛ در سوره حدید، دنیا به پنج مرحله از زندگی انسان تقسیم شده و در برخی دیگر سوره‏ها به دو صورت لهو و لعب بیان شده است.

 

وی با تاکید بر دوری از دنیا و آمال دنیایی افزود: پیش از خلقت انسان دنیایی وجود نداشته است و فقط آسمان و زمین بوده است؛ این که مال و ثروت دنیا را مال خود و مقام دنیایی را باعث افتخار خود بدانیم، وهم و خیال است؛ این عناوین اعتباری، با خلقت انسان به وجود آمده‏اند.

 

استاد برجسته اخلاق انسان را دارای شرف دانست و گفت: خداوند متعال در سوره احزاب برای انسان شرف قائل شده و به پیامبر و مؤمنین صلوات فرستاده است؛ نباید بخاطر رسیدن به اعتبارات دنیایی درس بخوانیم و تلاش کنیم؛ اگر کسی برای خداوند درس بخواند، قلبی سلیم دارد و در آخرت زندگی می‏کند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: عالمانی که دارای قلب سلیم هستند، کار یک امامزاده را در طول عمر انجام می‏دهند و قلب و عمل آن‏ها یکسان است؛ این راه رفتنی است و باید معرفت آن را پیدا کنیم و با تلاش مداوم، عمل خود را درست کنیم.

 

وی به علاقه‏مندی‏های انسان اشاره کرد و ابراز کرد: انسان قبل از این که به حوزه و دانشگاه برود باید ببیند به چه چیزی علاقه‏مند است؛ اگر علاقه به باطل داشته باشد دچار کم فهمی و نافهمی می‏شود.

 

مفسر برجسته قرآن با تبیین حقیقت مرگ افزود: مرگ، چاله و حفره نیست؛ مرگ، پلی است که باید از آن بگذریم و در دنیا هر چه بهتر این پل را بسازیم، راحت‏تر از آن عبور خواهیم کرد؛ باید تلاش کنیم تا از منیّت بگذریم و تفاخر را از خود دور کنیم؛ در بهشت برین مردان و زنانی زندگی می‏کنند که هیچ کینه‏ای نسبت به هم ندارند؛ باید شیوه زندگی بهشتی را پیش بگیریم تا خداوند و فرشتگان بر ما صلوات بفرستند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به این که شهدای انقلاب حق زیادی بر گردن ما دارند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم؛ امام معصوم(ع) جامعه را به عقلانیت سوق می‏دهد و وظیفه جانشین امام نیز همین است؛ این وظیفه ما است که رهبر عقلانی خود را بشناسیم تا در جاهلیت به سر نبریم.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین خواستار حضور گسترده آحاد ملت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شد و تاکید کرد: با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، از انقلاب اسلامی دفاع کنید و اجازه ندهید دشمنان اسلام احساس کنند مردم انقلاب را رها می‏کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بر یکسان بودن حرف و عمل تاکید کرد و اظهار داشت: اگر شخصی نام امیرالمؤنین را ببرد و عقلانی عمل نکند، تفکر او تفکر سقیفه‏ای است؛ اگر یک فرد، در تمام طول عمر خود، تنها یک بار جمله«لا اله الا الله» را با اخلاص بگوید، یقینا اهل بهشت می‏شود.

 

شایان ذکر است، تعدادی از خواهران و برادران حوزه‏های علمیه سراسر کشور، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‏های سراسر کشور، کارکنان اداره پست، کارکنان اداره بهداشت و درمان، نیروهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این مراسم حضور داشتند./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات