۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۵۲۰۵
خطیب جمعه نجف آباد:

انقلاب ایران، تحقق جامعه اسلامی ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ایام الله دهه فجر و پاسداشت هر چه بیشتر این ایام گفت: این انقلاب یکی از عظیم ترین نعمت های الهی و بخشی از هدف والای ائمه اطهار در برپایی نظام اسلامی است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عظیم ترین حادثه و آیت بزرگ الهی برشمرد و گفت: نجات یافتن از دست فرعونیان زمان نعمتی است که خداوند مرتب درباره قوم بنی اسرائیل در قرآن به آن اشاره کرده است.

 

وی با بیان این نکته اگر این نعمت الهی مورد فراموشی قرار گیرد به سرنوشتی همچون بنی اسرائیل گرفتار خواهیم شد، گفت: دوران قبل از انقلاب نباید هیچ گاه از صحنه تاریخ این کشور پاک شود دورانی که آزادگی، انسانیت و شرف از میان رفته بود و ایران به جزیره ای امن برای مستکبرین جهان تبدیل شده بود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: مردم این کشور در کنار موسای زمان که 15 سال در تبعید و هجران به سر برده بود، در تمام مراحل این انقلاب با بصیرت و صبر و وحدت به تمام شعارهای انقلاب خود پایبند ماندند و در عمل به سیره و روش رسول اکرم(ص) اقتدا کردند.

 

وی در ادامه افزود: انقلاب یعنی استقلال، آزادی، حضور مردم در سرنوشت خود، اسلامیت قانون و تمام این ها سبب شد که ایران بعد از 36 سال به ابرقدرتی جهانی تبدیل شود و با وجود تمام مشکلاتی که در زمینه های اقتصادی و عدالت اجتماعی شاهد هستیم، ولی حتی ذره ای از مسیر انقلاب فاصله نگرفته و هنوز به آن مقصد نهایی نرسیده ایم.  

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به مشکلات اقتصادی نسبت به دوران قبل از انقلاب گفت: پایین آمدن فروش نفت، تحریم های دشمنان و پایین آوردن قیمت نفت که تنها علتش ضربه زدن به ایران است، نتوانست از قدرت این کشور در برابر دشمنان بکاهد و اکنون شاهد خردشدن اقتدار این ابرقدرتان شرق و غرب در برابر ایران هستیم که به خود معترف این مسئله هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: تشکیل یک نظام اسلامی سخت ترین عبادت در واجبات اسلامی است و تحقق یک جامعه اسلامی هدفی است که تمام ائمه اطهار به دنبال برپایی آن بودند و امام عصر نیز برای پیاده کردن امامت در جامعه قیام خواهند کرد و برپایی جمهوری اسلامی ایران تحقق بخشی از این هدف والای ائمه است.

 

حجت الاسلام حسناتی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را ادامه دهنده راه انقلاب برشمرد و گفت: حضور در صحنه یکی از قدم های نزدیک شدن به جامعه آرمانی و رسیدن به ارزش های والای اسلامی است و رسیدن به قدرت های علمی هم چون پرتاب چهارمین ماهواره به فضا تنها شاخ و برگ این انقلاب است و در زیر این درخت باید به مراتب بالای توحید و رحمت الهی رسید.

 

وی در ادامه افزود: وحدت، پاسداشت ارزش های اسلامی، یکپارچگی مردم و مسؤولان نظام در فرمانبری از رهبری از اصول برپایی انقلاب اسلامی چه در ابتدای انقلاب و چه در زمان کنونی است.

 

امام جمعه نجف آباد، با اشاره به این که جشن های انقلاب باید در مسیر و هدف انقلاب صورت گیرد، افزود: آشنایی نسل جوان با ارزش های انقلاب و اتفاقات قبل از انقلاب نباید به قیمت برپا شدن مجالس گناه باشد.

 

وی در خطبه های اول نماز نیز با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق و پایین آمدن ارزش های اخلاقی در خانواده افزود: اکنون در جامعه شاهد مرگ اخلاق و فضایل اسلامی و انسانی هستیم و این هم برخواسته از قوانین کشور و هم از میان رفتن سبک زندگی اسلامی در خانواده ها ناشی می شود. /1306/پ201/ب6

ارسال نظرات