۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۴۶۵۸۰
حجت الاسلام صمدی آملی تبیین کرد؛

نقش آیت الله حسن زاده و جوادی آملی در دوران انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که حضرت آیت الله جوادی آملی به طلاب شهر که در قم بودند اعلام کردند به آمل بیایند، گفت: محوریت تظاهرات های آمل زیر نظر طلابی بود که نیروهایی انقلابی را هدایت کرده و تحت نظر آیت الله جوادی آملی مشغول فعالیت بودند.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در چهارمین یادواره شهدای بیمارستان 17 شهریور آمل با بیان این که بیمارستان ها محل حمل بار سنگین مجروحان بودند، گفت: پزشکان ما به صورت شبانه روزی در اتاق عمل به مداوا و درمان می پرداختند.

 

وی با اشاره به این که پزشکان خوبی در دوران دفاع مقدس داشتیم که درخشیدند و با دهان روزه مشغول مداوا بودند، افزود: پزشکان، پرستاران، امدادگران و اورژانس ها حق عظیمی بر گردن رزمندگان داشته و خدمات این بخش حیرت آور بود.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس در شعبه های گوناگون زحمات بسیاری کشیده شد که همه در کنار هم بودند، تصریح کرد: در دفاع مقدس نیروها در عرصه های مختلف در وقت لازم وارد میدان شده و نقش آفرینی داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امکانات در دوران دفاع مقدس کم بود که همگان با تدبیر خود مسائل و مشکلات را حل می کردند که رشادت ها و فداکاری های ارزنده ای صورت گرفت.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گردآوری خاطرات دفاع مقدس بسیار اثرگذار و ارزنده بوده که باید در این راستا گام های خوبی برداشته شود که به عنوان سند افتخار باقی می ماند.

 

وی با بیان این که آمل جزو نخستین شهرهایی بود که حکومت مردمی قبل از سقوط شاه برقرار شده و شهر در دست نیروهای انقلابی قرار گرفت، افزود: این ها به برکت آیت الله حسن زاده و جوادی آملی بود که مستقیم در روند مسائل نظارت می کردند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که آیت الله جوادی آملی به طلاب شهر که در قم بودند اعلام کردند به آمل بیایند، گفت: محوریت تظاهرات های آمل زیر نظر طلابی بود که نیروهایی انقلابی را هدایت کرده و تحت نظر آیت الله جوادی آملی مشغول فعالیت بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در آن دوران پس از انقلاب آیت الله حسن زاده آملی برای جلوگیری از سوء استفاده ها  اعلام کردند هر کسی اسلحه ای گرفته بیاورد تحویل دهد، بیان داشت: مردم ما این کار را کرده که منزل آیت الله حسن زاده آملی در خاورمحله پر از مواد منفجره و اسلحه بود که تا دو سال در آن جا باقی مانده و پاسداران کمیته از آن نگهبانی می کردند.

 

وی تصریح کرد: شهرستان آمل در تمام کارهای خود سرآمدی های عجیبی دارد که وجود آیت الله حسن زاده و جوادی آملی شهر را ممتاز کرده بود.

 

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی ادامه داد: آیت الله حسن زاده آملی در یک سال قبل از انقلاب در دروس معرفت نفس تقریباً یک نحو اجمال برای روزشمار قبل از پیروزی انقلاب که به سوی پیروزی بود فرمودند خمینی غالب و شاه مغلوب است که ایشان در دروس خود به صورت تیتر به تیتر یک جمله ای در صدر درسی القا می کردند که این یک سیره است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وقتی غرب پشت سر کسی قرار بگیرد بسیار زحمت زا بوده که برای کشور یمن حالت نگرانی وجود دارد، گفت: ایادی استکباری نمی گذارند انقلاب ها به راحتی مسیر خود را طی کنند که همین الان ایادی استکباری سفارت خود را در یمن تعطیل کرده و این نقشه ای در راستای کودتا است.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: در دوران انقلاب می خواستند مردم عقب نشینی کنند ولی همواره مردم حضور داشتند که امام راحل یک سال مانده به انقلاب به خواص فرمود من به شما قول می دهم تا یک سال بیشتر طول نمی کشد که این امر نیز محقق شد.


وی خاطرنشان کرد: بختیار هم با این نیت آمد هر طوری که شد باید امام را بزنم ولی به این رسیدند که در مقابل امام و مردم نمی شود کاری انجام داد.


حجت الاسلام صمدی آملی افزود: از همان سال پیروزی انقلاب به صدام اعلام کردند نیروهای خود را آموزش داده و آماده کنید و کودتاهای مختلفی انجام دادند که جواب نداد و به صدام دستور آغاز جنگ را دادند که مردم ما در محضر امام کارها را به خوبی پیش بردند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات