۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۵۰۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

بیش از 500 طلبه خواهر در حوزه های علمیه نجف آباد تحصیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: هم اکنون در نجف آباد شش حوزه علمیه در سطح دو و سه و با بیش از 500 طلبه در حال فعالیت هستند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، اهمیت و تأکید ائمه اطهار(ع) به تحصیل معارف دینی را یکی از علل گسترش حوزه های علمیه در سطح کشور و در این شهرستان بیان داشت و گفت: با نگاهی به سیره ائمه معصومان(ع) شاهد هستیم که این بزرگواران حتی نسبت به تحصیل معارف دینی کنیزان خود نیز اهتمام ویژه داشتند.

 

وی درباره اهمیت و ضرورت پرداختن به علوم اسلامی و معارف دینی افزود: پایه های فرهنگ یک جامعه تشکیل شده از معارف و مبانی دینی و علوم اسلامی و انسانی است و رشد این علوم که تحت حوزه های علمیه فرا گرفته می شود باید نسبت به دیگر علوم دانشگاهی از لحاظ کمی و کیفی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حسناتی شهرستان نجف آباد را یکی از پیشتازان حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور بیان داشت و گفت: دید مثبت و واقع گرایانه علمای شهر نسبت به تحصیل بانوان سبب شد تا نخستین حوزه علمیه خواهران در اواخر دهه چهل فعالیت خود را آغاز کند.

 

وی با اشاره به شخصیت بانو مجتهده امین خاطرنشان کرد: آوازه یک زن مجتهده که شاگرد آیت الله سیدعلی آیت نجف آبادی از علمای تراز اول دوران است و اهتمام بانو مجتهده امین در امر تحصیل معارف دینی و رسیدن به درجه اجتهاد از دیگر دلایل اهمیت به امر تحصیل بانوان در این شهرستان است.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه پیرامون حوزه های علمیه خواهران شهرستان نجف آباد افزود: هم اکنون شهرستان نجف آباد دارای شش حوزه علمیه خواهران در سطح دو و سه در حال فعالیت است که در شهرهای نجف‌آباد، گلدشت، ویلاشهر و یزدانشهر می‌باشد و دو حوزه فاطمیه و زهرائیه، فعالیت خود را قبل از پیروزی انقلاب آغاز کرده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: مرکز تخصصی ام الائمه تنها حوزه سطح سه در رشته تفسیر و علوم قرآنی در این شهرستان است که با عنایت و توجه مسؤولان در حال افزایش رشته های این مرکز و تبدیل شدن به یک دانشکده علمی، علوم دینی هستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی عدم هزینه تحصیل و اعطای مدرک رسمی از مدیریت حوزه های علمیه قم را از ویژگی های این شش حوزه برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از 500 طلبه خواهر در این حوزه ها مشغول تحصیل هستند و در طی سال های گذشته با افزایش طلاب خواهر سبب شد تا اساتید این حوزه ها از خود فارغ التحصیلان سطح سه باشند.

 

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان نجف آباد به عنوان شهر علم و ایثار، با داشتن 1000 طلبه خواهر و برادر از لحاظ نسبی نسبت به دانشجویان بسیار رشد کمی داشته است و افزایش رشته های علوم انسانی و معارف دینی در حوزه های علمیه می تواند این کمبود را تا حدودی جبران کرده و علاقه مندان را به سمت مراکز حوزوی تشویق کند./1306/ت302/ب4

ارسال نظرات