۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۷۷۶۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

فتنه 88 دلیل اصلی و تأثیرگذار تحریم های نسل سوم علیه ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، دلیل اصلی تحریم و تأثیر گذاری تحریم های نسل سوم را فتنه 88 که طی آن یک بخش زیادی از اطلاعات کشور فروخته شد دانست و گفت: تحریم 32 ساله ایران تا کنون این گونه اثربخش نبوده است و بعد ازتوافق نامه ژنو و بعد از تحریم ها که سال 89 شروع شد و طی سال های 90_91 به اوج خود رسید پس باید توجه داشت که دشمن آدرس غلط به ما ندهند.
مهرداد بذرپاش، عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دومین روز از همایش سراسری مداحان برگزیده جوان، صبح امروز با اشاره به این که دلیل وجود روایات متعدد در مورد فراگرفتن تاریخ، تکرار پذیر بودن تاریخ است، اظهار کرد: علت ماندگاری برخی اشخاص در تاریخ حمایت کردن از ولی زمان خود است.

 

وی به تشریح حوزه دیپلماسی بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: مذاکرات در دیپلماسی کشور، با موضوع هسته ای از سال 82 آغاز شد و تا امروز 14 سال گذشته و ما پیشرفت های فراوانی داشته ایم؛ تعداد سانتریفیوژها در ابتدا یک چهادهم اکنون نیز نبود یعنی فقط در نمونه آزمایشگاهی کار می کردیم و صنعتی نبود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پذیرفتن پیشنهاد تعلیق فعالیت های هسته ای کشور به مدت 6 ماه در نشست سه روزه در کاخ سعدآباد که در سال 82 اتفاق افتاد را اشتباه راهبردی دانست، افزود: البرادعی، رییس آژانس انرژی اتمی از ایران خواست تا پیشنهاد مذاکرات سعد آباد پذیرفته شود و ایران پذیرفت و آن ها جهت اطمینان از تعلیق توسط ایران بطور کامل فعالیت های هسته ای ایران را پلمپ کردند که در ادامه در طی قطعنامه ای که علیه ایران به بهانه حمایت از تروریست ایجاد کردند، این زمان به یک سال و 9ماه افزایش یافت.

 

اوج پیشرفت های هسته ای ایران سال 87 است

بذرپاش، پیشرفت هسته ای ایران را از سال 84 که به دستور رهبری فک پلمپ هسته ای شروع در سال 87 اوج گرفت ، تصریح کرد: فعالیت های هسته ای کشور از نمونه آزمایشگاهی به صنعتی تبدیل شد و تولیدات از 3.5 تا 5 درصد به چند صد کیلوگرم رسید.

 

وی به پیشنهاد انجماد دو طرفه توسط نماینده مذاکرات 1+5در اواخر سال 87 اشاره کرد، تشریح کرد: پیشنهاد انجماد دو طرفه یعنی هر دو طرف متوقف بماند و ایران میزان غنی سازی  و آن ها میزان تحریم ها را متوقف کند که ایران این پیشنهاد را در کلیات پذیرفت و بنا شد که جزییات نیز در مرحله بعدی بیان شود ولی تا سال 88 هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد تا این که دو هفته بعد از انتخابات سال 88 و فتنه 88، اوباما در سخنرانی خود گفت حکومت ایران مشروعیت ندارد و کلیه مذاکرات را معلق و تعطیل اعلام کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران از اول انقلاب تاکنون سه نسل تحریم شده و شدت تحریم های اخیر افزایش یافته است، ادامه داد: سازمان تحریم هایی که علیه ایران شکل دادند علاوه بر دلایل سیاسی مبتنی بر جمع آوری اطلاعات از داخل بوده است در واقع دشمن می خواهد تا به حکومت ایران فشار بیاورد تا قبل از انرژی هسته ای نظام کشور نابود شود و قطعنامه 19 و 29 علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل انجام شد.

 

دلیل اصلی تحریم و تأثیر گذاری تحریم های نسل سوم فتنه 88 است

بذرپاش، دلیل اصلی تحریم و تأثیر گذاری تحریم های نسل سوم را فتنه 88 که یک بخش زیادی از اطلاعات کشور فروخته شد  دانست، اظهار کرد:  تحریم 32 ساله ایران تا کنون این گونه اثربخش نبوده است و بعد ازتوافق نامه ژنو و بعد از تحریم ها که سال 89 شروع شد و طی سال های 90_91 به اوج خود رسید پس باید توجه داشت که  دشمن آدرس غلط به ما ندهند.

 

وی در ادامه گفت: توافق ژنو که  در دو ساله اخیر اتفاق افتاد، بدون ایراد نیست و یکی از ایرادهای آن این است که نمی شود آن را جمع و جور کرد، در سیاست ما دفع شر و دفع متجاوز داریم و معامله برد برد نداریم؛ بعد از توافق ژنو فقط در یک مرحله اموال بنیاد علوی که 4میلیارد دلار بود را بلوکه کردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که توافق هسته ای وین که بین ایران و 1+5اتفاق افتاد در واقع توافق اصلی بین جان کری با سعودالفیصل بود برای توافق بر قیمت نفت انجام شد یعنی اگر همه تحریم ها کنار گذاشته شود با قیمتی که این دو با هم توافق کردند، باز هم درآمد ناشی از نفت کشور ما به سه سال پیش برمی گردد.

 

بی اعتمادی همیشه ایران به آمریکا

بذرپاش، بی اعتمادی به آمریکا را برای ایران همیشگی عنوان کرد، اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا گفت که سازمان تحریم اختصاصی و بی نظیری علیه ایران شکل دادم که موفق بوده است و در مورد روسیه نیز می خواهد از همین مدل استفاده کند یعنی توافق پلنB که یکی از موارد آن قیمت نفت و دیگری خرید زمان است.

 

وی ادامه داد: استراتژی خرید زمان با دو هدف انجام می شود که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از اصلی ترین سیاست های خارجی آمریکا در مقابل ایران توسط دو موضع جمهوری خواه با داشتن نظریه مشت آهنی(ایران را باید با زور سر جایش نشاند) و نیز موضع دموکرات ها با این نظر که باید در مقابل ایران از قدرت هوشمند استفاده کرد، ارائه خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خریدن زمان به ضرر کشور ما پیش می رود، انگیزه یکی از محور های اصلی هسته ای به شمار می رود؛شرکت هایی که در گذشته با کشور ما همکاری داشتند دیگر فعالیت ندارند و آمریکا از تمامی این اطلاعات باخبر است و از این قضیه در راستای تضعیف انگیزه استفاده می کند.

 

بذرپاش،  تحریمی ترین کالای ایران را ماشین های سانتریفیوژ برشمرد و  تلاش شهید احمدی روشن در تولید تعداد قابل توجهی سانتریفیوژ را یاد آور شد و اظهار کرد: فردو که بالاترین ضریب ما برای فعالیت های هسته ای است متوقف شده، آب سنگین اراک را متوقف کردیم؛ انگیزه کاهش می یابد وقتی تحریمی برداشته نمی شود.

 

وی، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و هیچ مسؤولی با توافق خوبی که در مقطع زمانی مشخص به لغو تحریم ها منجر شود مشکل ندارد و اگر انتقادی نیز بر مذاکرات وجود دارد بر توافق های بد و بی نتیجه است./844/پ202/ش

ارسال نظرات