۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۱۶۱
7 اسفندماه؛

همایش بزرگ زباندانان حوزوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با بیان این‌که همایش بزرگ زباندانان حوزوی هفتم اسفندماه سال جاری در حوزه علمیه قم برگزار می شود،‌ گفت: این همایش در حالی برگزار می شود که اصفهان مسؤولیت کمیسیون توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و موانع را بر عهده گرفته است.
حجت الاسلام ارزاني، رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، امروز در جلسه هم اندیشی با روحانیان حوزه علمیه قم و مبلغان اصفهان با اشاره به فعالیت های این مرکز فرهنگی در اصفهان گفت: در طول 20 سال فعالیت این مرکز نزدیک به 2 هزار نفر از روحانیان اصفهان در 5 زبان خارجه اقدام به زبان آموزی کردند.

 

وی در ادامه با بیان این که روی آوردن جمعیت محدودی از روحانیان به زبان آموزی  به علت مشکلات بودجه ای و همچنین مسائل معیشتی طلاب مربوط می شود ابراز داشت: متأسفانه درآمد محدود طلاب از حوزه، جوابگوی هزینه تحصیل این افراد نیست.

 

حجت الاسلام ارزانی کسب نمرات و معدل بالا پس از آزمون را از جمله شرایط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای حمایت مالی از دانش آموختگان و زبان آموزان حوزه دانست و گفت: افرادی که حد نصاب نمره را بیاورند این دوره به صورت رایگان برای آنها برگزار می شود و مابقی افراد باید هزینه تحصیل را بپردازند.

 

وی هزینه کتب و نرم افزارها را در طول دوره تحصیل برعهده خود طلاب دانست و گفت: طلاب علوم دینی در اصفهان زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیلوی، فرانسه و چینی را در این کلاس ها می‌آموزند.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به راه کارهایی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای طلاب گفت: ارائه مدارک معتبر بین المللی به این افراد، اصلاح برخی از قوانین و آیین نامه های دست و پاگیر حوزه، برگزاری اردوهای خارج از کشور و در نهایت استفاده کاربردی از توانمندی زبان دانان از جمله این راهکارها است.

 

وی در ادامه با اشاره به همایش بزرگ زباندانان حوزوی، تصریح کرد: در این همایش یکصد نفر از زباندانانی که بیشترین ارتباط را با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان داشتند و دوره های تخصصی زبان را طی کردند، انتخاب شدند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: همایش بزرگ زباندانان حوزه با مشارکت 700 نفر از زباندانان کشور برگزار می شود و امروز در جلسه ای با حضور اعضای حقیقی و حقوقی حوزه علمیه قم و مبلغان اصفهان به تشریح راه های تقویت و روی آوری طلاب به زبان آموزی پرداخته می شود.

 

وی با بیان این که همایش بزرگ زباندانان حوزوی هفتم اسفندماه سال جاری در حوزه علمیه قم برگزار می شود ابراز داشت: این همایش در حالی برگزار می شود که اصفهان مسؤولیت کمیسیون توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و موانع را بر عهده گرفته است.

 

حجت الاسلام ارزانی در پایان بیان داشت: این همایش برای نخستین بار در کشور برگزار می شود و دارای 4 کمیسیون است که مقرر شده کمیسیون توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و چالش ها با مسؤولیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حتی پس از همایش نیز استمرار یابد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات