۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۴۶۹

تأکید امام جمعه کاشان بر محوریت معرفت شناسی در مراکز علمی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان بر معرفت شناسی به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات و به عنوان محور مطالعه، تعلیم، تحلیل و تفسیر در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش تأکید کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان از معرفت به خدای سبحان به عنوان اساس سعادت، سربلندی و کمال انسان ها نام برد و افزود: تقوا در نظام توحیدی محور است و سرپیچی و نافرمانی از دستورات خدا، ستیزه جویی با خدای سبحان می‌باشد.

 

وی با اشاره به تعابیر امیرمومنان(ع) از اهل تقوا گفت: حضرت می فرماید، اهل تقوا در معرفت به خدا و حالات ذات اقدس حضرت ربوبیت وجود آنها را پرکرده است و خداوند در نگاه آنان به قدری عظیم است که تمام ذرات وجودشان، سلول ها و گلبول ها، اعضا و جوارح، چشم ها و گوش ها، و زبان ها و دست ها و پاها و ذره ذره وجودشان لا اله الا الله است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که ویژگی های اهل توحید و تقوا و پیروان اهل بیت و ائمه معصومان و امیرمومنان(ع) باید این گونه باشد افزود: هرچیزی و هرکسی و هر جاذبه ای و هر قدرتی و هر صاحب منصبی در نگاه آنها در برابر خدا کوچک است.

 

آیت الله نمازی با بیان که ما تا رسیدن با این نقطه مطلوب فاصله داریم گفت: برای رسیدن به چنین نقطه ای باید خیز برداریم و اگر بخواهیم سعادتمند باشیم باید خود را مدیریت کنیم‌تا برسیم به جایی‌که خدا تمام وجود ما را پرکرده باشد و هر چیزی غیر از خدا در مراتب نازله آن قرار گرفته باشد.

 

وی یادآور شد: پیامبراکرم(ص) به امیرمومنان می فرماید، هیچ گونه حجابی جلوی چشم اهل تقوا نیست و آنها بهشت و جهنم را در همین عالم دنیا که حجاب برای همه وجود دارد می بینند و مشاهده می کنند چگونه اهل تقوا در بهشت غرق در نعمت های الهی هستند و اهل جهنم در عذاب الهی گرفتار هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حورزه علمیه قم یاد آور شد: لازمه رسیدن به چنین جایگاهی که حجاب از جلوی چشمان انسان های با تقوا برداشته می شود، رسیدن به مراتب یقین است.

 

سعادت انسان در معرفت به خدا است

 

آیت الله نمازی همچنین، اساس سعادت، سربلندی و کمال انسان ها را در معرفت به خدای سبحان دانست و افزود: رمز بشریت از آغاز خلقت تا به امروز و تا پایان خلقت در همین یک کلمه یعنی معرفت به خدا است و از این رو امروز تمامی مشکلات و سرگردانی بشر و هیاهوها و جنگ ها و قتل ها وکشتارها، جنایات ها و ظلم ها همه و همه به جهل بشر نسبت به خالق و پروردگار خود بر می گردد.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از موضوع معرفت شناسی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی نام برد که باید در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان محور مطالعه، تعلیم، تحلیل و تفسیر قرار بگیرد.

 

آیت الله نمازی گفت: شخصی نزد پیامبر سؤال کرد بالاترین و گران قدرترین علم کدام است و در روایات دیگری سؤال می کند سر علم کجا است، پیامبر جواب داد، معرفت الله بالاترین علم پی بردن بشریت به آفریدگار و آشنایی با خدا است، از این رو اگر انسان ها خدا را شناختند دیگر مشکلی نخواهند داشت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات