۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۴۹۱۵۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اماکن متبرکه ظرفیتی برای گسترش مبانی دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که فعالیت های فرهنگی در امامزاده ها باید حساب شده باشد، گفت: در این فعالیت ها باید به شرایط زمانی و محیطی توجه شود.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه گرگان اظهار داشت: کار فرهنگی باید موجب تقویت دین و ایمان مردم شود.

 

وی با بیان این که ائمه معصومین(س) با اخلاق و رفتار خود، مردم را هدایت می کردند، افزود: در فعالیت های فرهنگی که محل درآمد امامزاده ها هستند باید به بازخوردهای اجتماعی و فرهنگی آن در سطح جامعه توجه بیشتری شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان با بیان این که اداره‏کل اوقاف و امور خیریه استان باید برای ساماندهی فعالیت های فرهنگی و نحوه انجام آنها در بقاع متبرکه، اتاق فکر تشکیل دهد، تصریح کرد: یکی از مواردی که گاهی اوقات به آن توجه نمی شود، روضه خوانی در حرم امامزاده ها بدون درنظر گرفتن شرایط زمانی و محیطی است.

 

وی با تاکید بر این که روضه خوانی در حرم امامزاده ها نباید کوچه و بازاری باشد، اظهار داشت: اگر نسبت به این موضوع بی توجهی شود مردم هم به فعالیت های فرهنگی توجه نمی کنند و فعالیت فرهنگی به ضد فرهنگ تبدیل می شود.

 

امام جمعه گرگان گفت: برای جلوگیری از تبدیل فعالیت های فرهنگی به ضد فرهنگ، اداره کل اوقاف و امور خیریه باید برای ساماندهی این گونه فعالیت ها، برنامه ریزی کند.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که انسان در دوران زندگی خود، فرصت هایی دارد که همیشه به دست نمی آیند، خدمت در حرم امامزاده ها را یکی از این فرصت های باارزش دانست که خدام امامزاده ها باید قدر آن را بدانند.

 

وی با بیان این که خدمت در حرم امامزاده ها باید فرصتی برای رسیدن به مقام قرب الهی نه پل دستیابی به منافع شخصی باشد، تصریح کرد: خادم امامزاده، ابتدا باید به فکر تعالی روحی و معنوی خود باشد، اگر خودش فرد هدایت شده ای باشد، دیگران را هم می تواند هدایت کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که این که مردم براساس اعتقاد و ایمان خود به حرم امامزادگان می آیند، تاکید کرد: نوع رفتار و برخورد هیأت امنا باید به گونه ای باشد که مردم را بیشتر به سمت امامزاده ها و اماکن مقدس جذب کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات