۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۴۹۴۱۷

آخرین اخبار از رقابت‌های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن

خبرگزاری رسا ـ سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ششم اسفند آغاز شده است، در برخی رشته‌ها به صورت دومرحله‌ای و در برخی دیگر سه‌مرحله‌ای برگزار می‌شود.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ششم اسفند با حضور بیش از 470 نفر در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده است، هم اکنون در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم قرآن ادامه دارد.

 


وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود که مرحله مقدماتی این رشته از صبح روز دوم آغاز شده و تا پایان این روز خاتمه می یابد. مرحله ماقبل مقدماتی این مسابقات نیز که مربوط به حسن حفظ بوده است در هتل، محل اسکان متسابقان برگزار شده است.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: رقابت‌های حفظ کل قرآن نیز در سه مرحله برگزار می‌شود که یکی از مراحل این مسابقات تنها در سطح حسن حفظ خواهد بود که در هتل محل اسکان شرکت‌کنندگان این مرحله برگزار می‌شود. در رشته قرائت ترتیل که تنها رشته دو مرحله‌ای این مسابقات است، مرحله مقدماتی رقابت‌ها روز هفتم اسفندماه پایان یافت.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: رشته قرائت تحقیق نیز در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات از ششم اسفندماه شروع شد و روز گذشته هشتم اسفند پایان یافت، ضمن این‌که مسابقات رشته قرائت تحقیق در نوبت شب برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که نیمه نهایی رشته‌های حفظ کل قرآن کریم نیز از صبح جمعه آغاز شده و تا روز یکشنبه نهم اسفند ادامه خواهد داشت، افزود: مرحله نیمه نهایی رشته قرائت تحقیق امروز از ساعت 15 آغاز می‌شود و در نهایت نیز فینال رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق روز یکشنبه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اسامی راه یافتگان به مرحله پایانی رقابت های ترتیل سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دربخش آقایان در تبریز اظهار داشت: در این بخش از مسابقات که با حضور 53 نفر شرکت کننده برگزار شد، 12 نفر به مرحله پایانی راه یافتند.

 


وی افزود: آقایان رحیم شریفی، ماجد نصری و عبدالامام حمادی هر سه از استان خوزستان، محمد حسین دافعیان از اصفهان، حیدر چیتی ساز از قم، احسان محمدی و محمد علی ربانی هر دو از خراسان رضوی، محمد حسن حسن زاده از یزد، مجتبی قدبیگی و محمدتقی نوران هر دو از تهران، محمد محمدی از آذربایجان غربی و محمد مهدی انگالیان از بوشهر به مرحله پایان صعود کردند.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: پس از پایان مسابقات بانوان در رشته ترتیل و بعد از تأیید نتایج از سوی هیأت داوران بخش قرائت این دوره از مسابقات، رتبه‌های برتر بانوان در رشته ترتیل برای ورود به مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن اعلام شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: فائزه‌سادات قریشی‌نسب از استان یزد، مرضیه فیروززاده از استان فارس، مریم فتحی‌زاده از استان البرز، ثنا منبوحی از استان خوزستان و اعظم محمدی از استان بوشهر به مرحله فینال راه یافتند.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن 6 الی 11 اسفندماه جاری در دو بخش بانوان و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلای اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز در حال برگزاری است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات