۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۴۹۹۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تبیین نقش حضرت فاطمه در دفاع از اسلام وظیفه علما و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از اسلام و ولایت، گفت: تبیین نقش فاطمی در جامعه از وظایف علما و روحانیان است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه های ایام فاطمیه در اردبیل، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) پیوند نبوت و امامت در تاریخ اسلام است.

 

وی با تاکید براینکه حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه زنان عالم و پاسدار ولایت است، افزود: تبیین نقش آن بانوی بزرگوار در دفاع از اسلام و امام زمان خویش وظیفه اصلی خطبا و روحانیان در ایام فاطمیه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بر لزوم تبیین فضایل حضرت زهرا(س) برای مخاطبان اشاره کرد و گفت: رونق و گستردگی مراسم ایام فاطمیه و جا افتادن این مراسم جامعه را سراپا ارادت و عشق به ساحت مقدس معصومان(ع) می‌کند.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) از یک سو به دلیل انتساب ایشان به‌عنوان دختر خاتم پیامبران(ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر برجستگی های شخصیتی که در وجود ایشان دیده می‌شود، ایشان را به‌عنوان یک الگو مطرح می سازد.

 

وی دو ویژگی اساسی عصمت کبری و علم بی‌حد حضرت فاطمه(س) را تجلی عینیت پیامبر اکرم دانست و افزود: رونق معرفت فاطمی مهم‌ترین هدف ستاد فاطمیه استان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در جامعه کنونی که تمام تلاش کشورهای غربی در ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم در صدد انحراف جوانان و ترویج فرهنگ ضد دینی در کشورهای اسلامی است مسؤولان فرهنگی باید بیش از پیش از فرهنگ غنی اسلامی در هدایت و تربیت نسل جوان استفاده کنند.

 

حجت الاسلام ستوده تاکید دارد که در این راستا مسؤولان باید با شیوه هایی نوین و کاربردی آموزه های دینی و سیره زندگی ائمه معصومان(ع) را به جوانان ارائه دهند.

 

وی افزود: در این استان به دلیل پیشینه تاریخی در فرهنگ تشیع و قدمت عزاداری ائمه معصومان(ع) همه ساله در ایام فاطمیه مجالس عزاداری در قالب برنامه های سوگواری و جلسات وعظ و سخنرانی برگزار می‌شود که این امر حاکی از تداوم فرهنگ عاشورایی در استان ولایتمدار و حسینی اردبیل است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همچنین بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: برگزاری برنامه های مناسب با ایام فاطمیه در مساجد و اماکن عمومی ویژه مسافران و میهمانان نوروزی تبلیغی شایسته در زمینه پاسداشت مناسبت های مذهبی است./937/پ203/ب4

ارسال نظرات