۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۵۰۲۰۶
مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه کاشان:

عبرت آموزی یکی از راه‌های تکامل انسان و جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه شهرستان کاشان، عبرت آموزی را یکی از راه های تکامل انسان و جامعه دانست و گفت: اگر امروز هم مراقب نباشیم جریانات زمان حضرت فاطمه زهرا(س) تکرار می شود.
حجت الاسلام سيد مجتبي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه شهرستان کاشان، شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه علمیه باب العلم شهرستان کاشان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان نیز اشاره شده است که پیروان آن حضرت هم باید از این نکته درس بگیرند و با اندیشه بتوانند در برابر شبهات مبارزه کنند.

 

وی با اشاره به زندگی و سیره و آثار و برکات  فاطمه زهرا(س) افزود: تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، الگوگرفتن، درس وحدت، ریشه یابی، حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین داری و تقوا از آثار برکات زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

حجت الاسلام جواهریان با تأکید بر این که درس وحدت را باید از صدیقه طاهره فرا گرفت یاد آور شد: فاطمه زهرا(س) با وجود این که افرادی به ایشان توهین می کردند، اما با کمال احترام با آنان برخورد می کرد.

 

وی افزود: حضرت فاطمه به جای اقرار گرفتن از افراد برای مقام و منزلت خاندان نبوت، با استدلال به احادیثی که پیامبر اکرم(ص) بیان کرده بود به جامعه اسلامی می فهماند که بعد از پیامبر چه ظلم و ستمی را به بشریت داشته اند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه شهرستان کاشان گفت: هرکسی را که ادعای دین داری می کند نمی توان سخنش را پذیرفت بلکه باید به عملکرد حال و گذشته آن بررسی نمود و جایگاه شخصیت های دینی را به جامعه شناسانید.

 

حجت الاسلام جواهریان در ادامه با اشاره به مسأله حمایت از ولایت در زندگی حضرت فاطمه(س) گفت: این موضوع را همه دوست داران آن حضرت باید بدانند، جامعه توحیدی در صورتی موفق است که پیرو ولایت باشند، از این رو در زمان حاضر مراجع و فقها و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه بارز آن هستند.

 

وی در ادامه به آیاتی که در شأن و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) است از جمله آیات شریفه تطهیر، مباهله، مودت و سوره کوثر گفت: امروز طلاب و روحانیت وظیفه دارند که مبانی و اندیشه های این بانوی بزرگوار را برای مسلمان بازگو کنند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزهای علمیه شهرستان کاشان در ادامه تأکید کرد: امروز زنان ایران اسلامی با الگو گرفتن از فاطمه زهرا(س) در تمامی صحنه های انقلاب حامی و پشتیبان ولایت هستند و هرکجا که نیاز بوده است در صحنه حاضر بوده اند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات