۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۵۰۴۴۵
مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان:

حضرت فاطمه در سخت ترین موقعیت ها از ولایت دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: جبرئیل بر هیچ کدام از انبیا نازل نشد و فقط بر پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) نازل شد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که در ایران تنها دو شهر کاشان و سبزوار از ابتدا شیعه بوده اند، افزود: در هیچ جای ایران نمی توان دید که امام معصوم فرزند خود را برای تبلیغ دین به منطقه ای فرستاده باشد که وجود حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال نشان از وجود شیعیانی خالص در منطقه کاشان بوده است.

 

وی افزود: تعصب دینی مردم و مذهبی بودن آنان و عزیز بودن مردم منطقه کاشان نزد امام باقر(ع) سبب اعزام فرزندشان به این منطقه شده است که ماندگار شدن این هدیه در منطقه مقدس مشهد اردهال، افتخاری برای مردم کاشان است که باید از این مکان نورانی و معنوی به نحو احسن استفاده شود.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: از فاطمه زهرا(س) نقل شده است که من از دنیا سه چیز را دوست دارم که یک تلاوت قرآن، دوم نگاه به چهره رسول خدا و سوم انفاق در راه خدا است.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به این که جبرئیل بعد از پیامبر(ص) بر حضرت زهرا(س) نازل می شد، گفت: جبرئیل بر هیچ کدام از انبیا نازل نشد و فقط بر پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) نازل شد.

 

وی با اشاره به این که آیت الله بهجت می گفت، صحبت های شما قبل از این که به گوش خودتان برسد به گوش امام زمان(عج) می رسد، گفت: امام زمان(عج) قطب عالم امکان است و بر تمام زمان مسلط است.

 

به گفته وی، وصیت حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) این بود که هر شب در کنار قبر من قرآن بخوان، از این رو ما باید بدانیم که حضرت زهرا(س) مادر تمام شیعیان جهان است که در سخت ترین موقعیت ها از امام علی(ع) دفاع کرده است و حق بزرگی بر گردن مسلمانان دارد.

 

وی گفت: در خطبه فدکیه فاطمه زهرا(س) از 50 آیه قرآن استفاده شده که این خطبه در استفاده از آیات قرآن بسیار شبیه به خطبه غدیر پیامبر(ص) است و ما باید توجه مان به قرآن بسیار باشد و به آموزه های آن عمل کنیم.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که پیرو پیامبر بودن به حرف نیست بلکه باید عمل، رفتار و کردارما نیز مانند ایشان باشد، افزود: لحظه لحظه زندگی ایشان را باید مدنظر قرار داد که بهترین احترام به پیامبر(ص) عمل کردن به سیره ایشان است.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به سفارش پیامبر(ص) به کم حرف زدن و راه ندادن شیطان به وجود خود، گفت: تمام کفاری که در جنگ با پیامبر(ص) به هلاکت رسیدند هزار و دویست نفر هستند، در حالی که آمریکا و استکبار جهانی و تروریست ها در یک روز این تعداد نفر را می کشند.

 

وی افزود: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) برای تبلیغ دین به کاشان و مشهد اردهال آمده بود که دشمن او را به شهادت رساند و دشمنی با مکتب تشیع تا امروز وجود داشته است و دعوای بین حق و باطل همیشه بوده است، چرا که نمی توانند حق را تحمل کنند.

 

به گفته وی، یکی از دشمنان تشیع می گوید من اعتقاد داشتم که لیبرال دموکراسی جهان را فتح خواهد کرد اما امروز معتقدم که شیعه جهان را فتح خواهد کرد و قدرت شیعه در عاشورا و امام زمان(عج) است که با شکست ولایت فقیه می توان این دو را از آنها گرفت.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که دشمنان برای ما و جوانان ما نقشه کشیده اند، همان طور که امام علی(ع) را خانه نشین کردند، گفت: زندگی الهی، نماد الهی دارد و نماد الهی تربیت الهی دارد که همه باید از برخورد با شیعه لذت ببرند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات