۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۹۷۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

توجه به روحیه خداپرستی در فرزندان از مهم ترین عوامل تربیتی حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حضرت فاطمه بهترین الگوی تربیتی زنان است، گفت: روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه(س) بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است.
تربيت فرزندان

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبیلغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم اباد، بیان داشت: زنان نقش بسزایی در تربیت فرزندان خویش دارند.

وی با اشاره به این که نوجوانان و جوانان آینده سازان جامعه امروز هستند، عنوان داشت: نقش مادران در تربیت دینی و هدایت این قشر بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام ولی پور با بیان نقش مادران در شکل گیری شخصیت فرزندان افزود: باید توجه داشته باشیم تربیت دینی فرزند مهم ترین عامل موفقیت آنان در زندگی است.

وی با تأکید بر این که نباید از تربیت فرزندان خویش غافل شویم، خاطرنشان کرد: در تربیت و پرورش فرزندان خویش باید از سیره و سنت اهل بیت(ع) الگو بگیریم.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان سیره و سنت اهل بیت(ع) را چراغ راه هدایت بشر دانست و عنوان داشت: اهل بیت(ع) ظرافت، حساسیت و دقت نظر به مسائل مسائل تربیتی فرزندان توجه می کردند.

وی با اشاره به این حضرت فاطمه(س) در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی بهترین الگو برای زنان است، تأکید کرد: زنان و مادران باید در جهت تربیت فرزندان خویش از این بانوی بزرگ اسلام الگو بگیرند.

حجت الاسلام ولی پور اظهار داشت: روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه(س) بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند است.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) از حق دفاع کرد و در دفاع از حق به شهادت رسید، افزود: فرزندان ایشان نیز در دفاع از حق و اسلام شهید شدند. 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان مهر و محبت خانواده و والدین را نیاز اساسی فرزندان بیان کرد و تصریح کرد: والدین باید به این مهم توجه کنند؛ چرا که از مهم ترین نیازهای فرزند است و در شکل گیری شخصیت او اثرگذار است.

حجت الاسلام ولی پور توجه به روحیه عبادت و حس خداپرستی در فرزندان را از دیگر عوامل مهمی بیان کرد که حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان خویش، به آن اهمیت می داد و عنوان داشت: امید است بانوان جامعه در تربیت فرزندان خویش از این بانوی بزرگ اسلام پیروی کنند./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات