۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۵۱۱۹۰
معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری روحانیت از فضای مجازی برای تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز گفت: از آنجا که 75 درصد عمر انسان صرف ارتباطات می‌شود روحانیان باید با فراگیری مهارت‌های ارتباطی افراد را به خود جذب کنند.
بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، گردهمایی ائمه جماعت دانشگاه‌های استان بوشهر امروز صبح با حضور ائمه جماعات دانشگاه‌ها و با موضوع شیوه ارتباط گیری با دانشگاهیان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی اصغر دیمی معاون نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز در این گردهمایی، گفت: از آنجا که 75 درصد عمر انسان صرف ارتباطات می‌شود روحانیان باید با فراگیری مهارت‌های ارتباطی افراد را به خود جذب کنند.

 

حجت الاسلام دیمی افزود: فلسفه وجودی روحانیان در دانشگاه‌ها، ارتباط با دانشجویان و شنیدن حرف دل آنان است.
 
 

وی با تشریح تکنیک‌ها و مهارت‌های ارتباطی گفت: در فرایند ارتباطی، نیازبخشی، اثربخشی و توجه بخشی باید مورد توجه قرار گیرد و همه اینها باید به مشارکت بخشی بینجامد.
 
 

معاون نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز اضافه کرد: مشارکت بخشی منجر به امید بخشی خواهد شد که یکی از کارهای اصلی روحانیان است و ایجاد روحیه امید در مخاطبان، انگیزه برای فعالیت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
 

حجت الاسلام دیمی با بیان اینکه مهارت یعنی توانایی انجام هر کاری به صورت منسجم، بیان داشت: در مهارت‌های ارتباطی توجه به خود، خلق، خلقت و خدا را باید مورد توجه قرار داد.
 

وی افزود: در مشاوره‌ها باید تکنیک‌های مؤثر به کار گرفته شود و روحانیان باید در زمینه بکارگیری وسایل ارتباطی مدرن، توانمند باشند.
 

حجت الاسلام عباس دشتی مسؤول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز گفت: باید در اعمال و رفتارمان دقت کنیم و با توجه به ذات حق تعالی در کارمان اخلاص داشته باشیم، زیرا با اخلاص خداوند امور زندگی ما را اصلاح می‌کند.
 

حجت الاسلام دشتی افزود: امروز در هیچ جای جهان حتی در کشورهایی که ادعای دینی بودن دارند، توجه چندانی به امور فرهنگی و دینی نمی‌کنند.
 

مسؤول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: توجه به اقامه نماز در دانشگاه‌ها، برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی و عمره دانشجویی، تنها در ایران مشاهده می‌شود که این امر نشانه توجه نظام اسلامی به امر گسترش معنویت در دانشگاه‌هاست./846/پ202/ب4
ارسال نظرات