۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۵۲۳۲۰

برپایی 11 خیمه نماز در سطح معابر و جاده‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ امام ‌جمعه بیرجند با بیان این‌که امسال تمامی نهادهای اجرایی و فرهنگی برای اسکان مسافران نوروزی باهم بسیج شده‌اند، گفت: 11 خیمه نماز بنا بر اطلاعات رسیده به ستاد نماز در خراسان جنوبی برای مسافران نوروزی در معابر برپا شده است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند و نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران و در دیدار با اعضای سفرهای نوروزی خراسان جنوبی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران نوروزی از چهار ماه پیش در استان آغازشده است، گفت: در حال حاضر به ‌جز بقاع متبرکه که میزبان طرح آرامش بهاری هستند در راهداری‌ها و معابر عمومی خیمه‌های اقامه نماز برپاشده و اضافه بر این روحانیان در ستادهای راهداری برای راهنمایی مردم و پاسخگویی به سؤالات شرعی آن‌ها آماده هستند.

 

وی بابیان این‌که از سوی سازمان هلال‌احمر 25 پایگاه نوروزی برای خدمت‌رسانی به مسافران برپا شده است، افزود: مقر این پایگاه‌ها، در مبادی ورودی شهرهاست و در این پایگاه‌ها مبلغان دینی و سایر اعضای ستاد تسهیلات نوروزی برای خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند.

 

امام‌جمعه بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 296 امدادگر و بیش از 300 مبلغ دینی در این سال نو به مردم و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین از پایگاه‌های تسهیلات نوروزی، تعداد سه پایگاه شبانه‌روزی و 22 پایگاه نیز به‌صورت 12 ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم بوده و مسافران اضافه بر اسکان در این پایگاه‌ها می‌توانند اطلاعات لازم در باره مسیر راه و اماکن مذهبی و فرهنگی خراسان جنوبی را از آن‌ها دریافت کنند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی از برپایی تعداد 11 خیمه نماز در سطح معابر جاده‌های استان در طی ایام نوروزی خبر داد و اظهار کرد: کدگذاری و مکان‌یابی این چادرها انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی ادامه داد: مردم باید از تقارن نوروز با دهه فاطمیه به نحو احسن استفاده کرده و در سال نو سبک زندگی خود را با سبک زندگی فاطمی منطبق کنند و بدانند اگر به این سبک زندگی پایبند باشند در صراط مستقیم و صراط ولایت قرار خواهند گرفت.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که مبلغان دینی در این ایام باید به‌خوبی رسالت تبلیغی خود را انجام دهند، ادامه داد: در حال حاضر که دشمن از هر طرف کشور را مورد هجوم فرهنگی خود قرار داده است مبلغان باید در هر مکانی که هستند آن مکان را مانند دوران دفاع مقدس به مقری برای ترویج و انتشار اندیشه‌های ناب محمدی تبدیل کنند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی ضمن قدردانی از فعالان ستادهای تسهیلات نوروزی از آن‌ها درخواست کرد در نحوه برخورد با مردم با نهایت خوش‌رویی برخورد کرده و در سال جاری سیره فاطمی را محور روابط اجتماعی و آداب معاشرت خود قرار دهند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات