۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۳۳۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس خبر داد؛

عملکرد موفق خواهران طلبه در تحقق شعار فرهنگی امسال

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فارس از عملکرد موفق طلاب خواهر در تحقق شعار فرهنگی امسال در سطح استان خبر داد.
موحد

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین موحد با اشاره به فعالیت نزدیک به 2500 طلبه خواهر در استان فارس گفت: وضعیت تحصیلی طلاب در استان فارس به ویژه در درس خارج کاملاً مطلوب نیست، ولی رو به رشد و رو به اصلاح است.

 

وی افزود: کسانی هم که در درس خارج می آیند مثل همه مدارس علمیه و کلاس ها، عده ای هستند که هم درس می خوانند و هم کامل و دقیق تحقیق می کنند و عده ای هم هستند که کمتر تحقیق می کنند،ولی ما انتظارمان این است و احتمال هم می دهم که ان شاء الله در آینده تعداد افرادی که درس های خارج را بیشتر مطالعه و بررسی می کنند بیشتر شود.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فارس در ارزیابی عملکرد حوزه های علمیه خواهران و برادران در تحقق شعار امسال که به فرموده مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، اشاره کرده و افزود: بنده در ارتباط با حوزه های برادران خیلی در کارهای اجرایی وارد نیستم اما در حوزه های خواهران تمام هم و غم این است که طلابی که در سراسر استان می آیند بتوانند فرهنگ تشیع را در جامعه پیاده کنند.

 

وی ابراز داشت: در اجلاسی که از شورای عالی قم جهت بررسی وضعیت حوزه های علمیه خواهران به شیراز آمده بودند؛ مشاهده شد که در 24 مدرسه ای که در استان فارس با 2360 طلبه خواهر در سطح 2 و سطح 3 هستند بیشتر کارها و برنامه هایشان برای تحقق همین شعار است که در جامعه فرهنگ پیاده شود  و به نظر خود بنده موفق هم هستند.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: ارزیابی بنده این است که الان کارهای فرهنگی استان را در آموزش و پرورش ، صداوسیما، دانشگاه ها و مساجد بیشتر همین خواهران طلبه عهده دار هستند  و  یکی دو سال است که بیشتر این کرسی ها دست همین طلبه ها است./919/د102/ب4

ارسال نظرات