۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۲۷۱۶
مدیر حوزه علیمه فومن:

سیره فاطمی کامل ترین الگو سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه علمیه فومن با بیان این که حضرت زهرا(س) کامل ترین الگو سبک زندگی اسلامی است، گفت: سیره فاطمی جامعه را در برابر توطئه های دشمنان مصون می دارد.
ايام فاطميه

حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی، مدیر حوزه علمیه فومن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فومن ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: همه مسلمانان باید در حد توان خود برای حضرت زهرا(س) مراسمات سوگواری برپا کنند که بسیاری از معارف دینی به بهانه اینگونه مراسمات در بین مردم نهادینه می شود.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) با وجود سن کم خود مادر همه زیبایی‌ها، ارزش‌ها، کمالات و درجات انسانی است، افزود: حضرت زهرا(س) یک ملک و فرشته‌ای است که در قالب یک انسان در دنیا تجلی پیدا کرد.

 

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان این که ائمه(ع) حجت‌های الهی بر مردم هستند، گفت: ائمه(ع) در احادیث و روایات نقل می‌کنند حضرت زهرا(س) حجت الهی بر ما است و ما حجت بر مردم هستیم.

 

حجت‌الاسلام قربانی با بیان این که حضرت زهرا(س) کامل ترین الگو سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام در صدد هستند تا سبک زندگی فاطمی را از مردم بگیرند و فرهنگ غلط خود را که اشرافی‌گری، تجملات و اصراف است را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

 

وی با بیان این که ما باید از حضرت زهرا(س) الگو گیری و الگو پذیری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در 18 سال زندگی خود دارای چهار فرزند شدند که همه عالم ریزه‌خوار سفره فرزندان آن حضرت هستند.

 

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان این که زندگی خانم فاطمه(س) سراسر صبر و بردباری است، اظهار داشت: ایشان در کمترین شرایط ممکن بالاترین بازدهی را به بشریت نشان دادند.

 

حجت‌الاسلام قربانی افزود: باید برنامه های سوگواری حضرت فاطمه(س) به گونه‌ای برگزار شود که روش زندگی درست تبیین شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا:


حضرت زهرا(س) دارای عزت و سرآمد تمامی کمال انسانی و الهی هستند

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان این که حضرت زهرا(س) دارای عزت و سرآمد همه کمال انسانی و الهی هستند، گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) در حفظ اساس خانواده بسیار مؤثر است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در صومعه‌سرا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: همه مسلمانان ارادت خاصی به اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) دارند.

 

وی با بیان این که همه به فضائل آن حضرت اعتقاد دارند و اقرار می‌کنند، افزود: عامه مسلمانان به هر اندیشه و مذهبی ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت فاطمه ابراز می‌کنند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به این که ابعاد شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) باید در جامعه تبیین شود، گفت: برگزاری مراسم های ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نقش بسزایی در معرفی شخصیت آن حضرت ایفا می‌کند و همچنین باعث ترویج فضائل و سیره فاطمی بین آحاد جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: یکی از بارزترین شخصیت‌های حضرت زهرا(س) خانه داری،همسرداری و فرزندداری است که آن حضرت یک ارزش برای خود تلقی می کردند.

 

وی با بیان این که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به سبک زندگی فاطمی(س) نیاز دارد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی می‌تواند بهترین الگو برای جامعه بشریت باشد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان این که حضرت زهرا(س) دارای عزت و سرآمد همه کمال انسانی و الهی هستند، اظهار داشت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) در حفظ اساس خانواده بسیار تأثیرگذار است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات