۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۵۲۹۴۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

همدلی و همزبانی از ضروریت‌های جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: همراهی و همدلی بین دولت و مردم فقط در مرحله زبان و شعار باقی نماند و به مرحله اجرا و عمل هم برسد که این از ضروریت‌های یک جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «دولت و مردم، همدلی و همزبانی» گفت: در هر دوره ای ممکن است دولتی که در صحنه مدیریت کشور است مورد پسند و خواست عده ای از افراد جامعه قرار نداشته باشد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: در هر زمانی هم عده ای نسبت به عملکرد دولت اشکالاتی را وارد می‌دانند و ایراداتی را نیز به تفکرات دولتمردان وارد می‌کنند و این مسایل ممکن است منشئی برای هتاکی کردن و انتقادات کوبنده فراهم کند.

 

وی ادامه داد: شاید عده ای گمان می‌کنند که اگر دولت در صحنه سیاست‌هایش با خواست و نظر آنها هم راستا نیست پس ما اجازه خلل وارد کردن به اقدامات دولت را داریم و در این میان ممکن است دشمنان ایران اسلامی به سوء استفاده از شرایط موجود بپردازند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به وجود برخی از کارشکنی‌ها از طریق مخالفان داخلی کشور اظهار کرد: همیشه در داخل کشور افرادی وجود دارند که با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تفکر و آرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب مخالف هستند و از ایجاد شکاف بین دولت و مردم به نفع خود بهره برداری سوء خواهند کرد.

 

وی بنزین ریختن روی آتش جدایی بین دولت و مردم را از عملکردهای ناشایست مخالفان نظام دانست و بیان داشت: هدف دشمنان اسلام شعله ورتر شدن آتش اختلاف و نبود همدلی و همزبانی بین آحاد مردم و مسوولان در صحنه است.

 

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: در وضعیت امروز ایران اسلامی در حال دست و پنچه نرم کردن با دنیای غرب و استکبار جهانی است و آنها علیه کشورمان انواع توطئه‌ها را روا داشته اند و بحث تحریم‌ها نیز اهرمی برای فشار روی کشور شده است تا در دنیا موضع گیری سیاسی خود علیه ایران را ادامه دهند.

 

وی گفت: اگر دولتی که در حال مدیریت کشور است تضعیف شود و مردم همراهی لازم را با مسوولان خود نداشته باشند، ممکن است خطرات جبران ناپذیری ما را تهدید کند؛ از این جهت وحدت از ضروریت‌ها و واجبات یک ملت مسلمان است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌که وجود وحدت بین دولت و ملت امری الزامی است ابراز کرد: وحدت باید اعتقادی و در عمل پیاده شود نه این‌که فقط در حد زبان و شعار در جامعه وجود داشته باشد، همکاری عملی ملت با دولت ثمره درخشانی برای کشور خواهد داشت.

 

وی در ادامه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به دو موضوع اشاره فرمودند؛ نخست این‌که وحدت و همکاری و همدلی بین دولت و ملت یک امر دوطرفه باشد و دولت هم حرمت مردم را حفظ کند و خادم آنها باشد و هم مردم نظر مساعد نسبت به دولت داشته و همراهی کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر این‌که موضوع دوم مورد نظر رهبری عملیاتی کردن بحث وحدت است گفت: همراهی و همدلی بین دولت و مردم فقط در مرحله زبان و شعار باقی نماند و به مرحله اجرا و عمل هم برسد که این از ضروریت‌های یک جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: وحدت یکی از آموزه‌های دینی است که امام خمینی(ره) روی آن تاکید فراوان داشتند، ایشان در وصیتنامه خود فرمودند؛ دو عامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت که اگر این دو عامل در جامعه برقرار باشد انقلاب ماندگار خواهد ماند که الهی بودن و حفظ وحدت نکات برجسته این انقلاب است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این‌که پیام نوروزی رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی بحث وحدت بین دولت و ملت را مطرح می‌کند ابراز کرد: این از عنایت‌های خدای متعال و حضرت صاحب(عج) و تیزبینی رهبر معظم انقلاب است مطالب اساسی را در روزهای نخست سال جدید یادآوری می‌کنند.

 

وی نامگذاری هر سال را به عنوان سرفصل و نقشه راه آن سال برای کشور برشمرد و بیان داشت: دولت برای تحقق شعار سال باید اقدامات عملی خوبی داشته باشد؛ البته اقدامات زبانی هم در حد خودش لازم است یعنی حرمت مردم حفظ شده و با احترام و کرامت آنها را مورد خطاب قرار دهند.

 

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: دولت نباید اقدامات تنش زا را در جامعه رواج دهد و سیاست‌های دولتمردان شفاف و در راستای خدمت به مردم باشد و ملت اثر عملکرد دولت را در زندگی خود مشاهده کنند و این مهم ترین سیاست خواهد بود که مردم همراهی و همدلی با دولت خود داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: مردم باید تغییرات را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و داخلی و خارجی به خوبی درک کنند تا قبول داشته باشند که سیاست‌های دولت آنها در راستای تحقق سطح ارتقای زندگی مردم جامعه است و این موضوع عامل مهمی در زمینه تحقق شعار امسال خواهد بود./848/ت302/ب4

ارسال نظرات