۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۵۲۹۸۷
خطیب جمعه بیروت:

تجاوز نظامی عربستان به یمن فورا متوقف شود/ آزادسازی تکریت رهاورد وحدت ملت عراق است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت بزرگ ترین دستاورد توافق هسته ای ایران و 1+5 را به رسمیت شناختن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از سوی کشورهای غربی برشمرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و 1+5 گفت: این توافق ابتدایی گام مهمی برای توافق شامل بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. به رسمیت شناختن فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران از سوی کشورهای غربی بزرگ ترین دستاورد این توافق برای جمهوری اسلامی ایران است.

 


وی با تأکید براینکه این توافق موازنه قوا بین کشورهای شرق و غرب را تعدیل می‌کند، بیان داشت: این توافق ممکن است که بسیاری از فتنه ها و جنگ های موجود در منطقه را حل و فصل کند.

 

 

تجاوز نظامی عربستان به یمن فورا متوقف شود


خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از تجاوز نظامی عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی به یمن پرداخت و افزود: حملات هوایی ائتلاف عربی علاوه بر کشتار شمار بسیاری از غیرنظامیان، ضربه جبران ناپذیری را به زیر ساخت‌های یمن وارد کرده است.

 

  

وی خواستار توقف فوری تجاوز نظامی به یمن شد و گفت: همه باید برای آرام کردن فضا و حل و فصل اختلافات با راه‌های مسالمت آمیز و بازگشت احزاب سیاسی یمن به میز مذاکره تلاش کنند.

 


سید علی فضل الله گفت: عربستان سعودی باید با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، در راستای حل بحران‌های مختلف منطقه اقدام کند. مشکلات و فتنه های موجود در منطقه که به ارتش کشورهای عربی ضربه جبران ناپذیری وارد کرده است تنها به سود رژیم صهیونیستی است.

 


این عالم لبنانی با تأکید بر لزوم پایان دادن به گفتمان طایفه ای و مذهبی در منطقه، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و همچنین رسانه‌ها وظیفه سنگینی در این خصوص به دوش دارند. دامن زدن به احساسات مذهبی بازی با آتش است و تبعات بسیار خطرناکی را برای همگان دارند.

 

 

وی در ادامه به انتقاد از تصمیم های اخیر اتحادیه عرب برای تشکیل نیروی واحد عربی پرداخت و اظهار داشت که آیا این تصمیم برای حفظ امنیت منطقه است یا به منظور ایجاد درگیری‌های جدید بین کشورهای عربی و اسلامی است. آیا این نیروی عربی به مقابله با رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازد؟

 

 

آزادسازی تکریت رهاورد وحدت ملت عراق است

 

خطیب جمعه بیروت از سوی دیگر با تبریک آزادی بیروت از لوث گروه‌های تکفیری به ملت عراق، ابراز داشت: وحدت و یکپارچگی مردم، نیروهای مردمی، عشایر و ارتش عراق این پیروزی را به دنبال آورد.
 

 

وی افزود: مردم عراق در ادامه باید به دور از جوسازی‌های رسانه ای از هرگونه درگیری مذهبی و طایفه ای اجتناب کرده و درصدد رفع مشکلات امنیتی و اقتصادی برآیند.
 

 

حجت الاسلام فضل الله در پایان شرایط داخلی لبنان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: فراگیر شدن گفتمان معتدل در فضای سیاسی لبنان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات بیانجامد. همه گروه ها باید اجازه داشته باشند که نقطه نظرات خود را مطرح کنند اما این امر باید به دور از تشنج باشد./983/ب901/ک

ارسال نظرات