۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۵۳۰۰۹
امام جمعه فاروج:

عربستان در دام غرب و دشمنان اسلام افتاده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج به اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه این کشور و حمایت غرب از این تهاجم، گفت: عربستان در تله غربی ها و دشمنان اسلام افتاده و همچون خنجری در قلب مسلمانان عمل می کند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن، اظهار کرد: حمله نظامی ائتلاف عربستان و چند کشور خودباخته به یمن شباهت زیادی به حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و نوار غزه و لبنان دارد.

 

وی ادامه داد: در حمله به یمن نیز همانند حملات اسراییل انسان های بی گناه مسلمان اعم از زن و مرد و کودک کشته شده و منازل، زیرساخت ها و امکانات خدماتی و بهداشتی به شدت ویران می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اضافه کرد: متأسفانه از ابتدای حملات هوایی و موشکی عربستان و متحدانش به مناطق مختلف یمن، صدها غیرنظامی بی گناه شهید و زخمی شده اند و آمار قربانیان به سبب شدت حملات آل سعود هر لحظه در حال افزایش است.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده جنایات آل سعود و هم پیمانان عربی و غربی این کشور در یمن به بهانه دروغین حمایت از مردم این کشور همچنان ادامه دارد و تأسف آورتر این است که جنایات مزبور با سکوت و همدستی مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و سازمان های بین المللی روبرو شده است.

 

وی با بیان این که عربستان در تله غربی ها و دشمنان اسلام افتاده است، خاطرنشان کرد: این تهاجم در تکمیل تخریب چهره اسلامی عربستان عمل کرده و بیش از گذشته چهره این کشور را در جهان اسلام و در بین مسلمانان تخریب می کند.

 

حجت الاسلام قلیزاده دخالت رژیم صهیونیستی و آمریکا در تصمیم عربستان برای تضعیف ارتش مردمی یمن و حمایت دشمنان اسلام از این تهاجم را گواه روشنی بر نفع دشمنان اسلام از این تهاجم دانست و افزود: رژیم آل سعود با این اقدام نشان داد که همچنان مروج اسلام آمریکایی بوده و همانند خنجری در قلب اسلام واقعی و مسلمانان عمل می کند.

 

وی از سران کشورهای عربی عضو ائتلاف حمله به یمن نیز خواست تا از صدام و سرنوشت این دیکتاتور عبرت گرفته و از حرکت در مسیر غیر اسلامی و متضاد با منافع و خواست ملت های مسلمان دست بردارند.

 

امام جمعه فاروج در ادامه با اشاره به مقاومت ها و پیشرفت های نیروهای مردمی انصارالله در یمن با وجود تهاجم و حملات هوایی عربستان، اظهار کرد: قدرت پیشروی فوق العاده و توانمندی نظامی انصارالله نشان دهنده این است که مردم یمن توانایی دفاع از کشور خود در برابر عربستان را دارند چرا که نیروهای مردمی انصارالله یمن از گذشته نیز تجربه جنگ با عربستان و مقاومت در برابر حملات رژیم آل سعود را دارد.

 

گفتنی است، کشور مسلمان یمن در جنوب غربی آسیا که بیش از 40 درصد جمعیت آن شیعه است، از چندین دهه گذشته همواره با دخالت کشورهای خارجی، در آتش جنگ و اختلافات داخلی می سوزد.

 

این کشور از سال 2011 گرفتار یک بحران سیاسی جدی شده‌ است، در این سال اعتراضات خیابانی علیه علی عبدالله صالح که در عمل به رییس‌جمهور مادام‌العمر کشور تبدیل شده بود منجر به برکناری او از قدرت شد.

 

در فوریه 2012 عبدربه منصور هادی در یک انتخابات تک ‌نفره به عنوان رییس‌جمهور کشور انتخاب شد اما اختلافات سیاسی ادامه یافته و قیام گروه شیعه انصارالله به رهبری حوثی‌ها وارد درگیری با حکومت مرکزی شد، حوثی‌ها در سپتامبر 2014 صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی را اعلام کردند.

 

منصور هادی و دولت او در بیست و یکم ژانویه 2015 استعفای خود را اعلام کردند اما در بیست و یکم فوریه منصور هادی استعفای خود را پس گرفته و عدن را به عنوان پایتخت موقت اعلام کرد.

 

در بیست و ششم مارس 2015 برابر با ششم فروردین ماه امسال ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند.

 

در پی این تهاجم آن گونه که والری آموس، مسؤول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرده در دو هفته گذشته تاکنون حدود نفر 600 کشته و نزدیک به دو هزار نیز در یمن زخمی شده اند.

 

همچنین در پی تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن تاکنون ده‌ها هزار یمنی منازل خود را ترک و بیشتر آنها به سمت جیبوتی و سومالی مهاجرت کرده اند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات