۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۳۳۰۴
رییس بنیاد شهید استان قم:

استکبار در مقابله با الگوهای اسلامی دچار اشتباه شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به تلاش مستکبران برای از بین بردن انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که استکبار از آن غفلت داشت الگوی اسلامی جوانان ما بود.
سيد جواد هاشمي مدير کل بنياد شهيد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست خبری همایش تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به تلاش مستکبران برای از بین بردن انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که استکبار از آن غفلت داشت الگوی اسلامی جوانان ما بود.

 

وی با بیان این‌که در تمام دنیا انقلاب‌های زیادی رخ داده است، ابراز داشت: یکی از مهمترین انقلاب‌های دنیا انقلاب فرانسه بود که چون رهبری واحد نداشت به همه اهداف خود نرسید و به سویی رفت که رضایت مردم را جذب خود نکرد.

 

هاشمی با تأکید بر این‌که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و تهاجم علیه استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن در منطقه بود، تصریح کرد: استکبار تمام تلاش خود را در این چند سال به دست گرفت تا بتواند این انقلاب را که مردم با دست تهی به سرانجام رساند به چالش بکشد ولی موفق نشد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این‌که جمهوری اسلامی امروزه به سطح بالایی از دانش و فناوری رسیده است، اظهار داشت: ما در سال‌های نخست انقلاب اسلامی در محاصره اقتصادی و سیاسی بودیم و توان استفاده از ابزارهای روز دنیا را نداشتیم ولی به همت جوانان انقلابی که از شهدای جنگ تحمیلی الگو گرفتند توانستیم پیشرفت قابل توجهی را در دنیا به نمایش گذاریم.

 

وی تدبیر و رهنمودهای امام خمینی(ره) و همت جوانان شهادت طلب را عامل پیروزی جمهوری اسلامی بر مستکبران دانست و ابراز داشت: آرمان جوانان ما پیروزی تشیع است و این آرمان نقش زیادی در به دست آوردن اهداف انقلاب اسلامی داشته است.

 

هاشمی در ادامه با بیان‌ این‌که مادران شهدا به عنوان شایسته سالار و زن مومنه این کشور هستند، عنوان داشت: مادران و همسران شهدا اسلام شناسان واقعی هستند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تأکید بر این‌که امروزه استکبار جهانی در مقابل اندیشمندان علم هسته‌ای سر میز مذاکر نشسته است، ابراز داشت: این آثار ایستادگی مادران شهدا و ایثار و فداکاری بسیار آنان است.

 

وی با بیان این‌که باید روی سبک زندگی شهدا کار کنیم، گفت: نباید الگوی جوانان ما غربی باشد و این وظیفه ما است که سبک زندگی شهدا را برای مردم و جوانان به عنوان یک الگو معرفی کنیم.

 

هاشمی در پایان به مکان و تاریخ این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران در روز پنج‌شنبه از ساعت 10 صبح در مجتمع امام خمینی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، در این همایش از 10200 نفر از مادران و همسران شهید و ایثارگر تجلیل به عمل خواهد آمد./922/پ202/س 

 

ارسال نظرات