۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۵۳۷۸۴
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

نهاد تبلیغات اسلامی تا رسیدن به فعالیت‌های مطلوب نظر رهبری راه زیادی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: با وجود فعالیت های مناسب فرهنگی، این نهاد هنوز تا رسیدن به اقدامات مذهبی و فرهنگی ایده آل و مطلوب نظر رهبر معظم انقلاب فاصله دارد.
معاون تبليغات اسلامي- مراسم توديع و معارفه مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده، معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در کشور، اظهار کرد: تاکنون 91 هزار هیأت مذهبی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور ساماندهی شده اند.

 

وی اضافه کرد: هیأت های مذهبی می بایست از ظرفیت های مردمی در برنامه های خود استفاده کنند چرا که مردم نقش تأثیرگذاری در انجام این فعالیت ها داشته و هدف نهاد تبلیغات اسلامی نیز استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی است.

 

معاون سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به ساماندهی 50 هزار روحانی مبلغ در کشور به منظور انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سال جدید، خاطرنشان کرد: این مبلغان و مبلغات دوره های آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی را گذرانده و در تعطیلات تابستان و مناسب های دینی و فرهنگی به مساجد شهری و روستایی اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که هدف از اعزام این گروه های فرهنگی به مساجد تبادل افکار و اندیشه ها و مقابله با تهاجم فرهنگی است، افزود: برای دست یابی به این هدف در حوزه بانوان نیز جبهه فرهنگی برای پیگیری مطالبات این قشر تشکیل شده است.

 

وی با بیان این که حوزه فرهنگی، حوزه تبادل اندیشه و فرهنگ بوده و سازمان تبلیغات اسلامی دراین راستا می تواند به عنوان یکی از متولیان اصلی نقش آفرینی کند، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات سازمان تبلبغات اسلامی، فعالیت در حوزه تبلیغ است چرا که اقشار مختلف جامعه مخاطبان اصلی این سازمان بوده و برآیند فعالیت های آن نیز ارتقای بعد معنوی مردم و جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام نوری زاده افزود: سازمان تبلیغات اسلامی وابسته به نهاد رهبری بوده و به همین دلیل نیز لازم است فعالیت های فرهنگی این سازمان و همکاری سایر سازمان های فرهنگی با این نهاد پررنگتر شود.

 

به گفته وی با وجود فعالیت های مناسب فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پس از تشکیل، این نهاد هنوز تا رسیدن به اقدامات مذهبی و فرهنگی ایده آل و مطلوب نظر رهبر معظم انقلاب فاصله دارد.

 

معاون سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این نهاد به تنهایی از عهده انجام وظایف گسترده فرهنگی و مذهبی بر نمی آید و در این راستا نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی ملی و استانی است.

 

حجت الاسلام نوری زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای 130 هزار گفتمان دینی در یک دهه اخیر و بهره مندی 12 میلیون دانش آموز و دانشجو از این گفتمان ها، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه ها از جمله اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی بوده که در این زمینه هر سال به صورت میانگین 13 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که استان خراسان شمالی از ظرفیت های بالای فرهنگی و مذهبی برخوردار است، از تمام نهادها و دستگاه های اجرایی استان خواست تا اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی را در ارائه بهتر خدمات یاری کنند.

 

حجت الاسلام نوری زاده همچنین از مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز خواست برای اجرای فعالیت های فرهنگی در این منطقه از کشور افزون بر هماهنگی با استانداری و سایر تریبون های فرهنگی از نیروهای نخبه فرهنگی نیز هم استفاده بیشتری شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از زحمات شش ساله حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تقدیر و حجت الاسلام قنبرعلی خادمی به عنوان مدیرکل جدید تبلبغات اسلامی استان معرفی شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات