۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۸۹۴
امام جمعه کازرون:

تعابیر ابهام آمیز بیانیه لوزان روزنه‌ای برای خدعه دشمن است

خبرگزاری رساـ امام جمعه کازرون با بیان این‌که تعابیر ابهام آمیزی در بیانیه لوزان وجود دارد، گفت: باید دقت شود که دشمن نخواهد از این ابهامات به وجود آمده راه خدعه را برای خود باز کند؛ فضای مذاکرات به طوری نیست که کسی فکر کند که می تواند برنده میدان شود.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در فارس، گفت: تیم مذاکره کننده تلاش های زیادی کرده است و قصد از این کار هم دفاع از ملت ایران بوده است بنابراین باید قدردان زحمات هیأت مذاکره کننده باشیم.


وی در ادامه افزود: در رابطه با این بیانیه نمی توانیم بگوییم که مثبت است و نه می توانیم بگوییم منفی است؛ در این بیانیه، هم نکات منفی و هم نکات مثبت و هم نقاط ابهام آمیز وجود دارد.


حجت الاسلام خرسند بیان کرد: مهمترین نقطه مثبتی که در این بیانیه وجود دارد اعتراف دشمن به حق هسته ای ملت ایران است، که در این رابطه رییس جمهور آمریکا می گوید ما نمی توانیم ایران را از این مسیر خارج کنیم، این خود یک موفقیت بزرگی برای دولت و ملت ایران است.


وی ابراز کرد: این یک بیانیه است و توافق نیست از این رو بیانیه هم الزام آور نیست، نقاط ابهام این بیانیه تعبیرهایی است که در این بیانیه وجود دارد و دشمن هم از ابهام این بیانیه استفاده می کند، از این رو ما باید در این مذاکره دقت لازم را به خرج بدهیم.


امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چند مطلب را به عنوان خطوط قرمز نظام معرفی کرده اند که اولین آن غنی سازی است که حتما کشور ما باید از این صنعت و علم برخوردار باشد و این تعطیل شدنی نیست.


وی ادامه داد: نکته دوم که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان خطوط قرمز نظام ترسیم کرده اند این است که مذاکرات، دو مرحله این نشود، این که در یک مرحله بیانیه داده می شود و در یک مرحله ای دیگر توافق صورت گیرد، این کار سبب دو مرحله ای شدن مذاکرات می شود که ایشان با این امر موافق نیست.


حجت الاسلام خرسند اظهار کرد: سومین نکته ترسیم شده خطوط قرمز نظام، بحث تحریم ها است که رهبر معظم انقلاب فرموده اند تحریم ها جزئی از مذاکرات هستند نه نتیجه مذاکرات؛ در حالی که ما می بینیم مقامات آمریکایی، فرانسوی و غربی ها می گوییند باید کشور به تهدات خود عمل کند و سپس تحریم ها به تدریج تعلیق شود.


وی تصریح کرد: دیدگاه ها در مورد تیم مذاکره کننده مثبت است اما چون ما به دشمن اعتماد نداریم و این بی اعتمادی را تاریخ گذشته ما هم تقویت می کند از این رو باید در ادامه این مذاکرات مراقبت کرد و این نقاط ابهام آمیز را دقت کرد که دشمن نخواهد از این ابهامات به وجود آمده از راه خدعه وارد شود.


امام جمعه کازرون در پایان بیان کرد: فضای مذاکرات به طوری نیست که کسی فکر کند که می تواند برنده میدان شود، از این رو باید تلاش کنیم که با یک منطق دقیق در این مذاکرات حق مسلم کشور را تثبیت کنیم./839/ت302/ف
 

ارسال نظرات