۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۳۹۱۵
رییس مجلس شورای اسلامی:

ملاحظات درباره مذاکرات هسته ای سبب اختلاف نشود/ نقد مسؤولان منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در اجتماع مادران شهدا در قم گفت: مصاف سخت بین‏المللی پیش رو با کشورهای غربی در رابطه با مسائل هسته‏ای بدون تردید بدون همدلی و همزبانی ملت و دولت به موفقیت نخواهد رسید.
جشن بزرگ ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز ميلاد امام خميني با حضور مادران و همسران شهدا و جانبازان همراه با گلباران گلزار شهدا قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مادران و همسران شهدا و همچنین رییس مجلس شورای اسلامی قبل از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.


 

 

در این جشن علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و روز مادر گفت: دولت‏ها و ملت‏های جهان اوضاع مختلفی دارند که برخی از سطوح بالا و برخی دیگر از سطوح پایین‏تر از رفاه برخوردارند.

 

 

 

 

وی در ادامه افزود: برخی از کشورها از استقلال کامل و برخی دیگر از اسقلال کمتری برخوردارند در صورتی که از منافع بیشماری نیز برخوردار هستند.

 

 

 

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار د اشت: چه بسا کشورهایی که در گذشته آباد بودند ولی به سبب نداشتن روحیه جهادی ویران و ذلیل شدند و بودند بسیاری از کشورها که ویران و ضعیف بودند اما با جهاد و از خود گذشتگی عزت و رفاه خود را بازیافتند.

 

 


 

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: کسی که حب جهاد و شهادت را در دل نداشته باشد منافق است و انسانی که اهل جهاد نیست بصیرت نخواهد داشت و در فتنه‏های آینده شکست خواهد خورد.

 

 

 

 

لاریجانی با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب افزود: این‏که رهبر انقلاب بارها به روحیه جهادی تشویق می‏کنند به این سبب است که روحیه خانواده شهدا و جهادگری آنها سبب پیروزی این کشور بر همه مشکلات خود بوده و باید این روحیه به نسل‏های بعدی نیز انتقال یابد.

 

 

 

 

وی در قیاس وضع فعلی کشور با زمان حکومت پهلوی بر ایران خاطر نشان کرد: محمد رضا شاه در زمان حکومت خود بر کشور چیزی به غیر از ذلت برای ملت ایران در مقابل انگلیس و آمریکا را به دست نیاورد تا حدی که سفیر این دو کشور به شاه ایران دستورات روزانه می‏دادند و او نیز بدون هیچ وقفه‏ای بله قربان گوی آنها بود.

 

 


 

وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی که با پشتیبانی ملت و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران همراه بود سختی‏های بسیاری را تحمل کرد تا امروز به یک قدرت منطقه‏ای و جهانی تبدیل شود و عزت ملت را بازگرداند.

 

 

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی به اتفاقات و جنگ‏های منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا و انگلیس و همپیمانانشان گروه‏های تروریستی را به وجود آوردند و عراق، سوریه و یمن را به خاک و خون کشیدند تا بتوانند مقاومت را از منطقه دور کنند و سبب اختلاف امت اسلامی و د رنهایت سدی برای بیداری اسلامی در منطقه شوند.

 

 

 

 

وی ادامه داد: البته در این میان برخی کشورها که نام اسلام را یدک می‏کشند به بازوی استکبار مبدل شدند و با تجاوز به خاک و جان ملت مسلمان یمن دست به کشتار مسلمانان زدند.

 

 

 

 

لاریجانی افزود: البته علت این تجاوز از سوی برخی کشورهای مسلمان نشان از شکست آنها در منطقه و عقب ماندگی آنها از بیداری اسلامی است.

 

 

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‏ای تأکید کرد: تا دیروز دشمنان به ما اجاز نگه داشتن دو سانتریفیوژ را نمی‏دادند و به هیچ عنوان نمی‏گذاشتند که غنی سازی هسته‏ای در ایران وجود داشته باشد اما امروز که ایران هسته‏ای را پذیرفته‏اند و اجازه فعالیت چند هزار سانتریفیوژ و غنی سازی را داده‏اند؛ این دستاورد به سبب مقاومت ملت ایران بوده است.

 

 

 

 

وی با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: علل زیادی برای انتخاب این نام از سوی رهبر انقلاب برای سال جدید وجود داشت، یکی از این علل مصاف سخت بین‏المللی پیش رو با کشورهای غربی در رابطه با مسائل هسته‏ای است که بدون تردید بدون همدلی و همزبانی ملت و دولت این موفقیت شکل نخواهد گرفت.

 

 

 

 

لاریجانی افزود: در توافق در حال اجرای مذاکرات هسته‏ای ممکن است برخی ملاحظات وجود داشته باشد اما این ملاحظات نباید سبب اختلاف بین مردم و دولت و دیگر مسؤولان شود.

 

 

 

 

وی از دیگر علل نام گذاری این سال به همدلی و همزبانی ملت و دولت از سوی رهبر معظم انقلاب را مشکلات منطقه‏ای خواند و ابراز داشت: مسائل سخت منطقه از جمله مسأله تروریسم ومسائل سوریه، عراق و یمن و همچنین مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه از جمله رکود و بیکاری از مشکلاتی است که بدون تحقق یافتن شعار سال قابل رفع نیست.

 

 

 

 

 

وی در پایان گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید به این معنا نیست که هیچ انتقادی بر مسؤولان نکنید بلکه به این معنا است که انتقاد بر اساس اسلوب و با هدف خیرخواهی برای کشور باشد تا دولت نیز با پشتیبانی از ملت بتواند به اهداف خود برسد./1329/پ201/ج

ارسال نظرات