۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۳۹۲۴

جشن میلاد حضرت فاطمه در مؤسسه امام خمینی قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور همسران اساتید و دانش پژوهان مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در این مؤسسه برگزار شد.
مؤسسه امام خميني رحمةالله عليه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد حضرت فاطمه (س) پیش از ظهر امروز با حضور همسران اساتید و دانش پژوهان مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد.
 
در این مراسم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و خانم سیده زهیه غلاب استاد حوزه و دانشگاه مراکش به بیان مباحثی در رابطه با زن و خانواده پرداختند.
 
قابل ذکر است نخست سیده زهیه غلاب به بیان مطالبی در راستای سرگذشت خود پرداخت و گفت: من از وهابیونی بودم که به دلیل کاستی های شدید این فرقه و سپس اطلاع از بزرگی مذهب تشیع به این مذهب روی آوردم.
 
وی در ادامه افزود: برای این که شیعیان بتوانند به خوبی از مذهب خود دفاع کنند و در اهداف خود ثابت قدم باشند باید به خوبی درباره این مذهب اطلاعات داشته باشند و این مسأله تنها با مطالعه درباره عظمت و بزرگی تشیع دست یافتنی است.
 
استاد حوزه و دانشگاه مراکش خاطر نشان کرد: شیعیان در ایران در آسایش کامل به سر می برند بنابراین باید از این فرصت استفاده کنند و قدر این نعمت بزرگ را به خوبی بدانند.
 
گفتنی است در ادامه این مراسم آیت الله مصباح یزدی مباحث قابل توجهی پیرامون جایگاه زن در اسلام را مطرح کرد و ابراز داشت: توجه اسلام به جایگاه زن با تمام جوامع تفاوت دارد و اسلام زن را از نظر انسانیت و مقام نزد خداوند با مرد یکسان می داند.
 
وی حضرت فاطمه (س) را بهترین الگو برای زنان و مردان معرفی کرد و اظهار داشت: این که می گوییم حضرت فاطمه (س) باید الگو باشد به این معنا است که باید راه زندگی ایشان در جامعه مؤمنان یک راهنما و الگو باشد./1322/پ202/ف
ارسال نظرات