۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۵۵۱۰۳
آیت الله هادوی تهرانی:

دولت عربستان شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد/ تعلیق دائمی عمره صلاح نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی مجمع جهانید اهل بیت(ع) با بیان این که دولت عربستان شایستگی مدیریت بر شهرهای مکه و مدینه را ندارد، گفت: افزون بر نا امنی های عقیدتی در عربستان امروزه شاهد نا امنی های جانی و حیثیتی هستیم که نشان دهنده این است که دولت عربستان شایستگی مدیریت بر حرمین شریفین را ندارد.
آيت الله مهدي هادوي تهراني آيت الله هادوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در نشست خبری با موضوع حوادث اخیر منطقه و عربستان سعودی به تبیین اهانت عربستان به زائران سرزمین وحی و تهاجم آنان به یمن پرداخت و گفت: اگر به دیدی تاریخی به انقلاب اسلامی ایران نگاه شود به این نتیجه می رسیم که به اعتقاد تحلیلگران غربی امن ترین منطقه برای منافع غرب، ایران به حساب می آمد.

 

وی افزود: حوادث انقلاب اسلامی ایران و خارج شدن این کشور از دایره سلطه غرب و از بین رفتن ژاندارم منطقه فرصتی برای برخی از کشورها ایجاد کرد تا با الگو گیری از انقلاب ایران علیه سلطه های غربی قیام کنند.

 

برخی کشورهای منطقه از دیرباز با صهیونیست ها همکاری داشتند

عضو بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که از اوایل انقلاب همکاری های ناپیدایی بین صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه وجود داشت، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه و صهیونیست ها سعی کردند که جریان انقلاب را به نفع خودشان به پیش ببرند؛ از همین رو یک همکاری ناپیدا بین این کشورها و صهیونیست ها پدید آمد.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با شعار احیای دین به معنای گسترده و احیای اسلام به معنای خاص به میدان آمده است، مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) و پیروی از مکتب از اهل بیت(ع) و با شعار صیانت از ارزش های اسلامی و حفاظت از منافع مستضعفان انقلاب را به نتیجه رساندند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به یکی از توطئه های دشمن بر علیه انقلاب در 36 سال گذشته ابراز داشت: دشمن سعی داشت و دارد که انقلاب اسلامی را به یک چهره ای شیعی و مذهبی تبدیل کند تا همگان این انقلاب این کشور را به عنوان انقلابی فرقه ای بدانند.

 

شعار انقلاب اسلامی ایران  صیانت از منافع مستضعفان جهان است

وی عنوان کرد: دشمن سعی دارد که شعار انقلاب اسلامی ایران را که صیانت از منافع مستضعفان جهان و ارزش های اسلامی است به صورت منافعی برای گروه و فرقه خاص جلوه دهد، از همین رو رسانه های غربی همگام با دولت های منطقه و سیاست های صهیونیستی در تلاش بوده و هستند جریان سالم و اصیل انقلاب را به انحراف بکشانند و آن را در ذهن مخاطبان به حرکتی فرقه ای تبدیل کنند.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به روند 36 سال گذشته در ایران خاطرنشان کرد: آن چه انقلاب از خود نشان داد این بود هر جا احساس شدکه منافع کشوری ظالمانه از بین می رود، در حد توان خود از مظلومان دفاع کرد.

 

وی با بیان این که عقیده های کشور مظلوم در درجه دوم قرار داشته و ایران در مقام کمک آن را در نظر نمی گیرد، گفت: پرونده ایران مملو از دفاع جمهوری اسلامی از مستضعفان است، در این پرونده حمایت از مظلومان سنی، زیدی، شیعه امامیه و دیگر فرقه ها دیده می شود.

 

آیت الله هادوی تهرانی افزود: قانون اساسی ایران و تجربه بیش از سه دهه انقلاب اسلامی نشان داد که این کشور نماد مسالمت آمیز و صلح طلبی بین ادیان و مذاهب گوناگون است، جمهوری اسلامی در حمایت های خود نشان داد که نگاهی فرا مذهبی دارد و حافظ منافع مستضعفان جهان است؛ حمایت های ایران هیچگاه تابع مسائل قومی و گروهی نبوده است.

 

مفاهیم ناب انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی شده است

وی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: در سال های اخیر با انتقال مفاهیم ناب انقلاب اسلامی در کشورهای گوناگون بیداری اسلامی شکل گرفت که خوشبختانه در لایه های زیرین کشورهای گوناگون و در مردم رسوخ کرده که امروزه شاهد قیام مردم ها در کشورهای گوناگون هستیم.

 

عضو بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به بیداری اسلامی در تونس ادامه داد: تونس کشوری بود که قریه فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای غربی به حساب می آمد، حکومت بن علی بسیار قوی و نظامی بود به گونه ای که هیچکس تصور نمی کرد که این انقلاب به نتیجه برسد.

 

وی با اشاره به تغییرات تونس بعد از بیداری اسلامی ابراز داشت: قبل از انقلاب تونس احکام اسلامی همانند حجاب رعایت نمی شد اما پس از سقوط بن علی شاهد بودیم که قوانین و احکام اسلامی در این کشور جریان پیدا کرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه به توطئه های دشمن برای براندازی انقلاب تونس اشاره و عنوان کرد: بعد از حادثه تونس که آغاز جریان بیداری اسلامی در منطقه بود، تمامی مجموعه های سیاسی و عقیدتی مخالف با این جریان دست به کار شدند و با حمایت های مالی کشورهای عرب و سیاست های پیچیده کشورهای غربی جریان های افراطی را روی کار آوردند.

 

وی خاطر نشان کرد: همین حمایت های کشورهای منطقه و غربی سبب شد که کشور تونس نیروهای تکفیری را برای انحراف جهان از دین مبین اسلام تربیت و اعزام کنند، همچنین باید دانست که برای نخستین بار مفتی تونس بود که مسأله جهاد نکاح را مطرح کرد.

 

تغییر حاکمیت عربستان افراطی های تندرو را آزاد کرد

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دشمن گمان می کرد که انقلاب های لیبی، مصر و تونس را به خوبی مدیریت می کند، از همین رو به وسیله نیروهای تکفیری بیداری اسلامی ساختگی در سوریه ایجاد کرد تا اهدافش را به نتیجه برساند و پس از آن تکفیری ها را برکنار کرده و خود بر مسند حکومت بنشیند.

 

وی با اشاره به انقلاب مردم یمن افزود: حوثی ها قبیله ای از فرقه زیدیه در یمن هستند که از سال ها پیش مخالف با سیاست های دولت بودند، این مخالفت ها با همراهی مردم رو به رو شد که امروزه می بینیم به جریان انصار الله و بر علیه سلطه های غرب تشکیل شده است؛ عربستان که یمن را تحت سلطه خود می دانست احساس خطر کرده و بر خلاف قوانین بین المللی به این کشور مظلوم یورش برد.

 

دولت عربستان شایستگی مدیریت بر شهرهای مکه و مدینه و زائران را ندارد

آیت الله  هادوی تهرانی با اشاره به تغییر حاکمیت در عربستان اظهار داشت: در زمانی که ملک عبد الله پادشاه عربستان بود در زمینه حمایت از گروه های تکفیری و اتخاذ مواضع بسیار دقت می کرد اما اکنون که سلمان روی کار آمده است افراطی ها آزاد شده و کارهای بسیاری بر خلاف حکمت سیاسی انجام می شود.

 

وی با اشاره به حوادث فرودگاه جده ادامه داد: مکه و مدینه اگر چه به لحاظ جغرافیایی در خاک عربستان قرار دارد اما این دو شهر متعلق به مسلمانان جهان است و از شهر های جهان اسلام به شمار می رود، متأسفانه دولت عربستان بر خلاف قوانین اسلامی و بین المللی با اعمال نظرهای خاصی محدودیت های بسیاری را در این دو شهر ایجاد کرده است.

 

عضو بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که دولت عربستان شایستگی مدیریت بر شهرهای مکه و مدینه را ندارد، ابراز داشت: افزون بر نا امنی های عقیدتی در عربستان امروزه شاهد نا امنی های جانی و حیثیتی هستیم که نشان دهنده این است که دولت عربستان شایستگی مدیریت بر حرمین شریفین را ندارد.

 

 تعلیق دائمی عمره سبب سوء استفاده افراطی های وهابی می شود 

وی عنوان کرد: اگر دولت عربستان توانایی مدیریت بر زائران و حرمین شریفین را ندارد باید این کار مهم را به شورایی از کشورهای اسلامی واگذار کند، امام خمینی(ره) سال ها پیش بی لیاقتی آل سعود را اعلام کردند و فرمودند که شورایی اسلامی باید اداره کننده حرمین شریفین باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تعلیق سفر عمره از سوی ایران گفت: در شرایط کنونی تعلیق کار مناسبی بود اما این تعلیق نباید دائمی شود، به جای تعلیق دائمی باید رایزنی های گسترده ای بین کشورهای اسلامی صورت بگیرد و راهکارهایی برای تأمین امنیت حرمین شریفین فراهم شود؛ گروه های افراطی وهابیت از سال ها پیش می گویند که شیعیان مسلمان نیستند و به دلیل تقیه احکام اسلامی را رعایت می کنند، از همی رو تعلیق دائمی این احتمال را در اذهان عمومی تقویت می کند، البته باید به این نکته توجه داشت که بخشی از اقتصاد عربستان وابسته به حضور عمره گزاران ایرانی است، به یقین با تعلیق عمره شاهد فشارهایی بر دولت مرکز خواهیم بود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات