۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۵۵۳۴۱
امام جمعه موقت شهرستان کاشان:

امامزادگان علی بن باقر و سلطان محمود مایه خیر و برکت کاشان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: حضرت سلطان علی(ع) و حضرت سلطان محمود(ع) که فرزندان امام باقر(ع) و برادر امام صادق(ع) هستند مایه خیر و برکت در شهرستان کاشان بوده، از این رو باید توجه این بزرگان بیشتر شود.
حجت الاسلام سيد محمد بني هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد بنی هاشمی، امام جمعه موقت شهرستان کاشان پنج شنبه شب در مراسم سالگشت قمری شهادت حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جوار این امامزاده بزرگوار واقع در روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: از امام صادق(ع) روایت است که هرکس قبر برادرم علی بن باقر(ع) را در اردهال زیارت کند، ثواب زیارت جدم امام حسین(ع) را برده است.

 

وی افزود: علی بن باقر(ع) و حضرت سلطان محمود(ع) که فرزندان امام باقر(ع) و برادر امام صادق(ع) هستند سبب خیر و برکت در شهرستان کاشان بوده، از این رو باید توجه به این بزرگان بیشتر شود.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی با اشاره به این که شهادت  علی بن باقر(ع) و حضرت سلطان محمود(ع) بسیار شباهت به نحوی به شهادت رسیدن جد بزرگوارشان امام حسین(ع) دارد، گفت: برای مردم کاشان و اطراف توفیقی است که به حرم این امامزادگان بزرگوار نزدیک هستند و می توانند به زیارت آنها بروند.

 

امام جمعه موقت شهرستان کاشان گفت: ما با گناهانی که انجام داده ایم نزد خداوند متعال آبرومند نیستیم، از این رو با توسل به این امامزادگان می توانیم آنها را واسطه قرار دهیم تا خواسته های خود را از خداوند متعال بگیریم.

 

وی خدمت به امامزادگان را توفیقی بزرگ دانست و گفت: عده ای با پیروی از شیطان دست به تخریب بقاع متبرکه در منطقه زده اند که هدف از این اقدامات از بین بردن مذهب تشیع و اسلام ناب است.

 

به گفته وی، رشد انسان ها به برکت خاندان اهل بیت(ع) است، چرا که انسان زمانی می تواند رشد پیدا کند که تمسک عملی به ائمه اطهار(ع) داشته باشد، لذا باید از این بزرگواران درس گرفت و شیوه زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرارداد.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی با اشاره به این که حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در سن جوانی به شهات رسیده است، گفت: آن بزرگوار می توانست در مسیری غیر از مسیر ولایت قرار بگیرد، امام با بصیرت و ولایتمداری پا به این مسیر مقدس نهاده و جان خود را فدای دین مبین اسلام کرده است.

 

امام جمعه موقت شهرستان کاشان سفارش کرد: جوانان بزرگان اسلام را الگوی خود قرار داده و خانواده ها نیز در تربیت صحیح فرزندان خود کوشا باشند و مسیر صحیح زندگی را به آنها بیاموزند.

 

شایان ذکر است، حضرت سطان محمود(ع) برادر حضرت سلطان علی(ع) در 4 کیلومتری شرق حرم مطهر حضرت سلطان علی(ع) در روستای دارالسیاده علوی مدفون است. روستای علوی اکثرا از سادات علوی هستند، چنانکه در تذکره حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) آمده, حضرت سلطان محمود(ع) نیز فرزند امام باقر(ع) است و به وسیله همان افرادی که حضرت سلطان علی(ع) را به شهادت رساندند به شهادت رسیده است. در کتاب بغیه الحائر آمده است که سلطان محمود فرزند امام باقر(ع)در قریه علوی مدفون است،حضرت سلطان محمود(ع) بعد از شهادت امام محمد باقر(ع) به ایران و نزد برادر خود هجرت نمود که ایشان به فرمان امام صادق(ع) حامل نامه ای برای برادرش حضرت سلطان علی(ع) در منطقه اردهال و حدود سه سال با برادر بزرگوارشان همراه بوده است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات