۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۴۶۳
آیت الله نمازی با اشاره به مقام امامزاده علی بن باقر:

لازمه احیای 27 جمادی الثانی ثبت در تقویم رسمی‌ کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت سلطان علی به مدت سه سال در کاشان و اطراف حضور داشت که در این مدت مردم به واسطه مقامات معنوی حضرت، به ایشان گرایش پیدا کردند و این موضوع سبب ایجاد تحول در منطقه شد.
آيت‌الله عبدالنبي نمازي

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) گفت: این امامزاده بزرگوار در سال 113 هجری قمری از طرف پدر بزرگوار خود، امام محمد باقر(ع) نمایندگی حضور در ایران پیدا کرد.

 

وی افزود: حضرت سلطان علی(ع) به دعوت مردم فین و چهل حصاران به منطه کاشان و اردهال تشریف فرما شد که جلالت این امامزاده واجب تعظیم از اقدام پدر بزرگوار شان مشخص می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: مردم از امام باقر(ع) خواستند تا نماینده ای برای راهنمایی در مسائل دینی آنها به کاشان اعزام کند و از آنجایی که فعل امام معصوم مانند قول آن بزرگان حجت است و ایشان فرزند خود علی را به کاشان فرستاد که این خود نشان از مقام والای علمی علی بن باقر(ع) دارد.

 

امام جمعه شهرستان کاشان با اشاره به این که حضرت سلطان علی شایستگی نماینده امام بودن را داشته است، گفت: ایشان برای هدایت مردم به کاشان آمد و کسی که سواد و علم نداشته باشد نمی تواند مردم را هدایت کند، از این رو اعزام ایشان به کاشان نشان از کمالات نفسی و معنوی و مقام علمی آن امامزاده بزرگوار است.

 

واقعه اردهال در تاریخ فراموش شده است/ 27 جمادی الثانی باید احیا شود

 

وی با اشاره به این که مردم با حضور حضرت سلطان علی(ع) احساس کردند که دارای رهبر هستند، افزود: حکومت وقت از حضور ایشان احساس خطر کرد و با گزارش به حکومت مرکزی خبر از احتمال قیام علیه حکومت وقت را داد.

 

به گفته وی، حکومت وقت با احساس خطر دستور دستگیری حضرت سلطان علی(ع) و یا بریدن سر ایشان را صادر کرد، از این رو در روز 27 جمادی الثانی با محاصره حضرت، ایشان و یارانش را به شهادت رساندند که یاران باوفای حضرت در سردابه حرم مقدس اردهال و تعدادی در روستای نشلج کاشان دفن هستند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که حضرت سلطان علی(ع) در نهایت به تنهایی جنگید و در محل قتلگاه فعلی به شهادت رسید، گفت: متأسفانه واقعه اردهال در تاریخ فراموش شده است و به غیر از تعدادی افراد در منطقه، کسی دیگر از این واقعه مطلع نیست.

 

امام جمعه شهرستان کاشان تأکید کرد: 27 جمادی الثانی باید احیا شود که لازمه آن ثبت در تقویم رسمی کشور، تبلیغات صدا و سیما و اطلاع رسانی رسانه های مکتوب و غیر مکتوب است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری 27 جمادی الثانی را شعبه ای از روز عاشورا در کربلا دانست و اظهار امیدواری کرد، اصحاب قلم و رسانه به ویژه صدا و سیما، علما و خطبا که همه بهره مند از نعمت ولایت این خاندان هستیم، با مطرح کردن این موضوع، حضرت سلطان علی(ع) را به زندگی و خانواده ها بیاورند، همان طور که عاشورا آمیخته با فرهنگ و زندگی ما شده است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات