۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۶۸۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

اعتکاف تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی با مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان این‌که اعتکاف سنت حسنه‌ای است که انسان را از خواب غفلت بیدار کرده و عزم او را در حیات اجتماعی جدی‌‌تر می‌کند، گفت: اعتکاف، تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی با مردم است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آیین معنوی اعتکاف، تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان و دولت مردان نظام اسلامی با مردم است.

 

وی افزود: با توجه به شعار سال جدید و منویات رهبر معظم انقلاب اعتکاف می‌تواند فرصتی برای بروز همدلی و همزبانی ملت و دولت باشد و حضور مسؤولان در جمع معتکفان، محبت و همدلی بیشتر مردم با حاکمیت اسلامی را به همراه دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به این‌که خودسازی مسؤولان و دولتمردان در مراسم معنوی اعتکاف، می‌تواند اعتماد مردم را به دولتمردان بیشتر کند، تصریح کرد: به تعبیر روایت نبی مکرم اسلام که می‌فرماید « آله الریاسه سعه صدر» یعنی ابزار ریاست، سعه صدر است، اعتکاف نیز منبع فیاضی است که با سعه روحی و معنوی می تواند این ابزار مدیریت را که همان سعه صدراست به ارمغان آورد.

 

حجت‌الاسلام حسینی، حضور ارزشمند و پروشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف را یادآور شد و تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف، فرصتی استثنایی برای تقویت باورهای دینی جوانان و رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی آنان است.

 

وی افزود: مسؤولان برگزاری اعتکاف باید با برنامه ریزی صحیح، از این فرصت ارزشمند استفاده کنند و گام های بلندی را برای تقویت بنیه اعتقادی جوانان بردارند.

 

رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان یادآور شد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که فرد را از غفلت خارج می‌‌کند و عزم او را در حیات اجتماعی جدی‌تر می‌کند، از این رو این آیین می تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه نوآوری در محتوای برنامه‌های اعتکاف را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی، حلقه‌های معرفت، تبیین معارف و احکام قرآنی و نشست‌های شبهه‌زدایی اعتقادی در آیین معنوی اعتکاف می‌تواند برای جوانان بسیار مفید باشد.

 

وی حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان را فرصتی برای تبیین معارف دینی و اعتقادی دانست و یادآور شد: مبلغان با توجه به شرایط فعلی جهان اسلام، باید در جمع معتکفان مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح و تبیین کنند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات