۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۸۷۷
با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی؛

جشن میلاد امام محمدباقر در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد با سعادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت همزمان با نخستین شب ماه رجب برگزار و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرور شد.
آغاز ماه رجب  حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هزاران زائر و مجاور همزمان با نخستین شب ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) برای عرض ارادات، تبریک و تهنیت این میلاد خجسته به ساحت قدس ثامن الحجج(ع) به حرم مطهر رضوی شرف یاب شدند.

 

حرم رضوی میعادگاه عاشقان ولایت


بر اساس این گزارش، رواق امام خمینی(ره) از ساعات ابتدایی شب میلاد میزبان جمع کثیری از زائران و مجاورانی شده بود که گردهم آمده بودند تا ولادت پنجمین امام شیعیان؛ امام محمد باقر(ع) را در محضر عالم آل محمد(ص) جشن بگیرند.

 

 

صحن و سرای حرم رضوی معطر به عِطر رجب و منور به نور میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت شده بود و مراسم جشن با مرکزیت رواق امام خمینی(ره) از ساعت20:30 تا 22:30 با تلاوت قرآن کریم  آغاز شد.

 

 

مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، اجرای سرود و تواشیح از سوی گروه «سیرة النبی» و سخنرانی از دیگر بخش‌های مراسم جشن ولادت امام محمدباقر بود.

 

امام باقر و امام صادق احیاگر مکتب تشیع

 


حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه سخنران مراسم جشن میلاد امام محمدباقر(ع) بود و به تبیین ویژگی‌های شخصیتی آن امام همام پرداخت.

 

وی اظهار کرد: مذهب شیعه از سوی دو امام پنجم و ششم شیعیان یعنی امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) احیا و گسترش یافت زیرا فضای ایجاد شده آن رمان از سوی بنی عباس بسیار سنگین و درک حقایق دین و مذهب برای مردم مشکل بود.

 


استاد حوزه علمیه گفت: مسأله امامت و ولایت در خانه خلیفه و مسند وی از سوی امام رضا(ع) شکل گرفت از این رو هر کس به زیارت امام رضا(ع) می آید، شیعه اثنی عشری است و فرق اسماعیلیه و زیدیه و امثال آن که قائل به 12 امام نیستند به زیارت امام هشتم مشرف نمی شوند و این از امتیازات شهر مشهد است که شیعیان 12 امامی را گردهم می آورد.

 

شیعه علوی بودن افتخار است


حجت الاسلام راشد یزدی بیان کرد: روایات بسیاری در این زمینه است که ملائکه بسیاری در این مکان فرود می آیند و به آسمان برمی گردند در نتیجه شیعیان خالص در این جا حضور دارند؛ شیعیانی که دامان اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) را گرفته و از آن ها پیروی می کنند.

 


وی با اشاره به این که شیعه علوی بودن افتخار است، افزود: پیامبر(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرموده اند: خداوند زینت هایی در تو قرار داده است که محبوب ترین نزد خداوند است؛ این که انسان زاهدی در دنیا هستی، دوم مسکین و مظلوم دوست هستی و سوم کسانی که پیرو تو هستند این پیروی و مأموم بودن آن ها برایشان افتخار است.

 


یادآور می شود، در سایر رواق ها نیز برنامه های مشابهی همچون مداحی، مولودی، شعر خوانی و سخنرانی به همین مناسبت در جمع مردم اجرا شد و در رواق های دارالمرحمه، غدیر، شیخ حرعاملی، صحن های غدیر و کوثر نیز برنامه هایی به صورت همزمان ویژه زائران غیر ایرانی برگزار شد./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات