۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۹۸۱
حجت الاسلام مومنی:

کسی که تنها ابراز به محبت به اهل‌بیت دارد از نظر امام باقر شیعه نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) درباره ویژگی‌های شیعیان، گفت: از حضرت سوال شد کسی که فقط ابراز محبت به شما اهل بیت(ع) داشته باشد شیعه و پیرو شما محسوب می شود؟ امام(ع) فرمودند« به والله که از شیعیان ما نیست مگر اینکه تقوا الهی پیشه کند».
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مومنی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مدرسه عالی خان به مناسبت روز میلاد امام باقر(ع) در پایان کلاس درس خود به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: از حضرت سوال شد کسی که فقط ابراز محبت به شما اهل بیت(ع) داشته باشد این شخص شیعه و پیرو شما محسوب می شود که امام(ع) فرمودند« به والله که از شیعیان ما نیست مگر اینکه تقوا الهی پیشه کند» که نازل ترین تقوا را انجام واجبات و ترک محرمات دانستند.

 

وی در ادامه به تشریح ویژگی های شیعیان از منظرامام باقر(ع) پرداخت و گفت: تواضع و خشوع یکی از ویژگی های شیعه است و اگر اقبال دنیا پیش روی شخص قرار گرفت نباید تکبر و غرور داشته باشد؛ به ویژه در برابر پدر و مادر که باید خاشع و فروتن بود و برای آنها نباید آخوندی کرد.

 

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: امانت دار بودن برای یک شیعه بسیار مهم است؛ لباس روحانیت و انقلاب اسلامی نزد ما روحانیون به امانت است پس باید خوب از این امانت حفاظت کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ذکر خدا را سومین ویژگی شیعه دانست و خاطرنشان کرد: خداوند را بسیار باید یاد کرد و هر کاری را با ذکر و نام او شروع کنیم؛ ذکر خداوند باعث آرامش دل ها می شود.

 

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های یک شیعه خواندن نماز و گرفتن روزه است؛ به ویژه روزه ماه رجب خیلی فضیلت دارد که حداقل در اول، وسط و آخر این ماه روزه گرفتن ثواب خاصی دارد؛ روزه ماه رجب از لحاظ معنوی کمک زیادی به انسان می کند؛ به جا آوردند نافله های شب و نمازهای یومیه نیز رزق و برکت بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام مومنی یادآور شد: احترام به پدر و مادر یکی دیگر از ویژگی های شیعه است که با احترام به والدین، همه موانع و مشکلات پیش روی انسان برطرف می شود.

 

وی از دیگر ویژگی های شیعه از منظر امام باقر(ع) را تلاوت زیاد قرآن دانست و افزود: طلبه ها برای ورود به مهمانی خدا در ماه رجب و شعبان ختم قرآن داشته باشند؛ کسی به خدا نزدیک نمی شود مگر اطاعت خدا را داشته باشد و کسی که گناه کند و تقوای الهی پیشه نکند شفاعت امامان معصوم(ع) شامل حال او نمی شود./1325/پ202/ف

ارسال نظرات