۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۵۶۰۸۶
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

شناخت اهل بیت، سبب دوری انسان از بیراهه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: اگر جوانان ما اهل بیت(ع) را به معنای واقعی بشناسند و به آنها معرفت پیدا کنند امکان ندارد از راه آنها جدا شوند و به بیراهه بروند.
حجت الاسلام رضا محمدي حجت الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مذهبی صدا و سیما دو شنبه شب در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی هیأت فرهنگی امامین عسکریین فاز یک شهرک ناجی آباد کاشان در مراسم سوگواره امام هادی(ع) گفت: ما باید این سرمایه بزرگی که اهل بیت و ائمه معصومان هستند را به جوانان خود معرفی کنیم و بهترین راه پیدا کردن معرفت به اهل بیت برای شناخت آنها است.  

 

وی با اشاره به این که شیعیان از بزرگترین مفاخر و بزرگترین امتیازات  و سرمایه های به نام اهل بیت و ائمه معصومان برخوردار هستند یادآور شد: شیعیان سرمایه عظیمی به نام اهل بیت(ع) دارند که در طی 250 سال حضور اهل بیت(ع) در بین مردم، حتی دشمنان اهل بیت(ع) با وجود همه تهمت ها و افتراهایی که زدند حتی  نتوانستند یک اشکال از آنها ذکر کنند و هرچه ذکر شده فضائل آنها است.

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: این دروغ و تهمت ها و افترا فقط در صدر اسلام برای اهل بیت(ع) نبوده است بلکه امروز نیز در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای همان روش بنی امیه و معاویه ادامه دارد و اگر ما اهل بیت(ع) و این سرمایه بزرگ را نشناسیم و متوجه نباشیم چه سرمایه بزرگی داریم جوانان خود را از دست خواهیم داد.

 

کارشناس مذهبی صدا و سیما در ادامه تأکید کرد: امروز در تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، شیاطین جوانان ما را نشانه رفته اند تا آنها را از اهل بیت جدا کنند که مهم ترین راه حفظ جوانان و بهترین راه دفاع از اهل بیت(ع)، معرفی این سرمایه بزرگ به جوانان است.

 

به گفته وی، اگر جوانان ما اهل بیت(ع) را به معنای واقعی بشناسند و به آنها معرفت پیدا کنند امکان ندارد از راه آنها جدا شوند و به بیراهه بروند. از این رو اگرجوانان ما، امام باقر(ع) و فضائل و آثار و نقش او را بشناسند از راه آنها جدا نخواهند شد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به این که در محافل و مجالسی که فرمایشات، معارف و فضائل اهل بیت(ع) بیان شود آن محفل و مجالس نورانی و علمی است گفت: شرکت در مجالس اهل بیت(ع) علم ناب و خالص است و شرکت در مجالسی که معارف و فضائل اهل بیت بیان می شود ثواب آن از هزار سال عبادت بیشتر است.

 

وی افزود: از امام صادق(ع) روایت است شرکت در جلسات اهل بیت(ع) از 15 بار ختم قرآن، یعنی 180 هزار ساعت تلاوت قرآن، افضل تر است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات