۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۶۱۴۷
رییس اداره تبلیغات محمودآباد:

اعتکاف فرصت مناسبی برای تکامل اخلاقی و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآّباد با تاکید بر این که اعتکاف برنامه مهم خودسازی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا در مراسم معنوی اعتکاف به تهذیب نفس و تکامل معنوی برسد و ارتباط خود با خداوند منان را مستحکم کند.
مراسم اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، باگرامی داشت فرارسیدن ماه رجب، گفت: 19 مسجد محمودآباد و سرخرود برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آماده هستند.

 

وی با بیان این که سال گذشته 944 نفر در این مراسم معنوی شرکت داشتند، افزود: آمادگی لازم برای برگزاری باشکوه و شایسته مراسم اعتکاف در این شهرستان وجود دارد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که برنامه های فرهنگی مذهبی برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، مجالس سخنرانی، محافل انس با قرآن کریم، جلسات مشاوره دینی، برگزاری گفتمان دینی جوان، مراسم جشن میلاد امام علی(ع) و وفات حضرت زینب(س)، برگزاری مراسم اعمال ام داوود، زیارت عاشورا، ختم قرآن و صلوات، مسابقات فرهنگی و خاطره نویسی در مساجد مجری مراسم معنوی اعتکاف صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود، بیان داشت: اهتمام همه دستگاه های اجرایی باید در این امر مهم وجود داشته باشد که ثمرات و برکات گرانقدری دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآّباد با تاکید بر این که ماه رجب از ماه های گرانقدری است که انسان باید بهره کافی از آن ببرد،خاطرنشان کرد: مناسبت های ارزنده ای در این ماه وجود دارد که انسان باید از آن در راستای تقرب به خداوند منان و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که اعتکاف برنامه مهم خودسازی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا در مراسم معنوی اعتکاف به تهذیب نفس و تکامل معنوی برسد و ارتباط خود با خداوند منان را مستحکم کند.

 

وی ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف سبب می شود تا انسان با ایمان و امیدی راسخ به ادامه مسیر زندگی خود در راستای اطاعات از خداوند منان بپردازد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با بیان این که در مراسم معنوی اعتکاف حالت معنوی خوب و ارزنده‌ای برای انسان ایجاد می شود که این حس و حال را در کمتر زمانی می‌تواند کسب کند، گفت: این سه روز فرصتی است تا انسان به درون خود نگاهی انداخته و از امور مادی و دنیوی فاصله بگیرد.

 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که انسان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند، بیان داشت: ماه رجب و مراسم اعتکاف فرصتی گرانقدر است که باید از آن در مسیر سعادت و رستگاری خود بهره گیری کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات