۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۵۶۱۷۳
امام جمعه بیرجند تأکید کرد؛

ضرورت ورود طلاب و مبلغان خواهر به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که در حال حاضر دشمن بانوان و زنان را هدف مستقیم نقشه‌های خود قرار داده و با انحراف زنان می‌خواهد جامعه را منحرف کند، گفت: به همین دلیل ورود طلاب و مبلغان خواهر به عرصه‌های اجتماعی ضروری شده است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع طلاب خواهر اعزامی به مناطق محروم با بیان این که در حال حاضر دشمن به صورت مستقیم جامعه زنان و دختران را مورد هدف هجمه های خود قرار داده و قصد دارد با ترویج برهنگی و بی حیایی در میان زنان جامعه اسلامی را منحرف کند، افزود: به همین خاطر ورود خواهران طلبه و مبلغ به عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ضروری شده است.

 

وی با اشاره به این که در زمان تشکیل حکومت اسلامی در مدینه حضرت رسول(ص) از طریق حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) معارف دینی را به گوش زنان مسلمانان می رسانند، تصریح کرد: این موضوع اهمیت تربیت خواهران مبلغ و نقش آن‌ها را در جامعه نشان می‌دهد و به خواهران طلبه خاطرنشان می‌کند که باید مانند حضرت زهرا (س) در مسیر ارشاد زنان مسلمان گام بردارند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در حال حاضر تعداد خواهران طلبه و مبلّغ نسبت به جمعیت زنان در استان کم است و باید تعداد مدارس علمیه برای خواهران در استان افزایش یافته و همچنین باید سطوح بالای تحصیل حوزه علمیه برای خواهران در مدارس افتتاح شود.

 

وی با بیان این که اعزام مبلّغ خواهر به مناطق محروم نقش زیادی در ترویج معارف دینی دارد، اظهار کرد: افزایش حضور خواهران طلبه و مبلغ می‌تواند زمینه انتقال مفاهیم دینی را در جامعه فراهم کرده و با هجمه های دشمن از طریق روش‌های فرهنگی مقابله کند.

 

امام جمعه بیرجند ضمن اشاره به برکات ماه رجب ادامه داد: تمامی زنان و مردان در جامعه اسلامی باید از برکات ماه رجب استفاده کرده و با استفاده از فرصت‌های این ماه خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که ماه رجب ماه خودسازی اولیای الهی است، گفت: کسی می‌تواند قدر ماه رمضان و شب‌های قدر را قدر بداند که از فرصت ماه رجب برای استغفار و توبه به درگاه الهی استفاده کرده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف افزود: مبلغان و طلاب باید از این فرصت برای نشر معارف دین استفاده کرده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در زمینه‌های مختلف به ویژه سبک زندگی اسلامی و فرزند پروری برای نسل جوان به خصوص دختران که آینده سازان و مربیان آینده جامعه هستند تبیین کنند.

 

وی یادآور شد: امروز باید مادران و مبلغان خواهر رسالت تربیتی زنان و دختران را در جامعه اسلامی به آن‌ها یادآوری کرده و برای آن‌ها بزرگ‌ترین ارزش یک زن را رسالت همسری و مادری معرفی کرده و رسالت و وظایف آن‌ها را در این زمینه تبیین کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات