۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۵۶۳۵۳

اخبار کوتاه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ حضور سه هزار دانش آموز در اردوی فرهنگی رضویون، تحصیل 700 دانشجو در رشته‏ های آموزش الکترونیکی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، آغاز کلاس‌های دوره بهار دارالقرآن و تشرف نوجوانان اهل سنت به بارگاه حضرت رضا(ع) عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد تقی فخریان، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی از حضور سه هزار دانش آموز در اردوی فرهنگی رضویون که از سوی بنیاد فرهنگی رضوی ویژه دانش آموزان دختر مدارس امام رضا(ع) برگزار ‌شد، خبر داد.

 

وی هدف از برگزاری این اردوها را آموزش، پرورش، تزکیه و آشنا کردن نسل جوان با مبانی آموزشی و تربیتی دینی عنوان کرد و گفت: این اردو‌ها یک روزه و با محوریت «مودت، معرفت، همدلی و همزبانی» برگزار می‌شود.

 

فخریان افزود: بهترین راه برای انتقال پیام فرهنگی را می‌توان در قالب برگزاری اردو و روش‌های نوین آموزشی جست جو کرد و برگزاری اردوهای فرهنگی- تربیتی می‌تواند فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش‌آموزان باشد.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های این اردوها مربوط به آموزش و تربیت دانش‌آموزان و بخشی دیگر به‌صورت کارگاه‌ و فعالیت‌های ورزشی و یادگیری فعالیت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

 

فخریان ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند در این اردوها علاوه بر یادگیری مهارت‌های زندگی از فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند و بر اساس شعار سال، به شکل مناسبی از این فرصت استفاده کنند.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی یادآور شد: پیش‌بینی شده 3 هزار دانش‌آموز در این اردوهای 3 روزه شرکت کنند که بخشی در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان و بخشی دیگر در اردوگاه شهید رجایی نیشابور  برگزار می‌شود.

 

فخریان گفت: این اردوها در مقاطع ابتدایی ویژه دختران و پسران آبان‌ سال گذشته برگزار شد تا انگیزه‌ای برای  تلاش بیشتر در زمینه تحصیلی دانش‌آموزان شود.

 

آغاز کلاس‌های دوره بهار دارالقرآن

افتتاحیه دوره‌های فراگیر علوم قرآنی ویژه بانوان در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه این دوره از کلاس‌ها با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام دو گنجینه با ارزش قرآن و اهل بیت(ع) را در میان ما به امانت گذاشته است، اظهار داشت: امروز این توفیق نصیب شما شده تا در جوار بارگاه امام رضا(ع) حضور یابید و در زیر پرچم این امام همام به فراگیری کتاب آسمانی نایل شوید.

 

علی امینی افزود: قرآن کریم نقشه راه سعادت انسان ها در طول تاریخ بوده و هر کس به سنت رسول اکرم(ص) و سیره ائمه اطهار اقتدا کند و به قرآن تمسک ورزد، یقیناً به رستگاری و سعادت و کمال خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اصل و مفهوم قرآن را در زندگی خود جاری کرده و آن را به فرزندانمان منتقل کنیم.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی قرآن کریم همه ساله با هدف تسهیل در آموزش این کتاب آسمانی ویژه عموم مجاوران در گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  فعالیت‌های قرآنی این آستان مقدس علاوه بر حرم مطهر رضوی در 25 مرکز سطح شهر مشهد نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از کلاس‌ها بیش از ‌هزار و 700 قرآن آموز در 13 رشته تدبر در قرآن، تدبر در سیره معصومین (ع)، تفسیر، نهج البلاغه، عصر غیبت، آیات الاحکام، ترجمه و مفاهیم، تجوید مقدماتی، تجوید تکمیلی و ترتیل شرکت کردند.

 

یادآور می‌شود؛ کلاس‌های آموزشی قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، از یکم اردیبهشت ماه  در 18 جلسه برگزار می شود.

 

تحصیل 700 دانشجو در رشته‏های آموزش الکترونیکی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)

مسؤول آموزش‏های مجازی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) از تحصیل 700 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته‏های آموزش الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد.

 

بهاره هوشمند به تشریح فعالیت‏های واحد آموزش‎‏ مجازی این دانشگاه پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود 700 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‏های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، مهندسی کامپیوتر شاخه معماری، مهندسی کامپیوتر شاخه هوش مصنوعی،  برنامه‏ریزی شهری و طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

 

وی افزود: به صورت متوسط سالیانه دوهزار دانشجو در مقطع کارشناسی از امکانات تک درس‏های مجازی این واحد بهره‏مند می‏شوند.

 

مسئول آموزش‏های مجازی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به  تشریح شیوه و روش‌های آموزش الکترونیکی پرداخت و ادامه داد: در این شیوه آموزشی با استفاده از فناوری‏های مبتنی بر وب یا بهره‌مندی از ابزارهایی مانند قالب‏های تعاملی، شبیه‏سازی، تمرین‏ها، آزمون‏های مجازی، فیلم، تصویر و صوت براساس یکی از استاندارهای رایج آموزشی، امکان آموزش مخاطبان از راه دور فراهم می‏شود.

 

وی با اشاره به مزایای بهره‏مندی از آموزش‏های مجازی تصریح کرد: عدم وابستگی به زمان و مکان خاص، ارائه دروس به صورت چند رسانه‏ای و‌ عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو در کلاس از جمله مزایای این شیوه آموزشی است.

 

وی یادآور شد: به دانش‏آموختگان این دورهای آموزشی مدرک رسمی مورد تائید وزارت علوم اعطا می‏شود و بر همین اساس تمامی ضوابط و مقررات آموزشی دوره‏های دانشگاهی بر این دوره‌ها حاکم است.

 

شایان ذکر است مرکز آموزش‏های مجازی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با هدف ارائه خدمات آموزش الکترونیک با کیفیت بالا و هزینه مناسب برای تمامی علاقه مندان به تحصیل در داخل و خارج از کشور در سال 1390 تاسیس شد.

 

تشرف نوجوانان اهل سنت به بارگاه حضرت رضا(ع)

جمعی از دانش آموزان اهل تسنن جنوب کرمان برای اولین بار به زیارت آستان ملائک پاسبان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

 

همزمان با فرا رسیدن ماه رجب المرجب، 35 نفر از دانش آموزان مناطق جنوب کرمان به حرم مطهر رضوی مشرف و از موزه ها و مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

 

سعید نصیری؛ مسؤول گروه جهادی «سفیران رهبر» بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه 31  نفر از این دانش آموزان، اهل تسنن هستند، گفت: این اردو متشکل از هشت نفر از اعضاء گروه جهادی و 35 نفر از دانش آموزان جنوب کرمان است که برای اولین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شده-اند.

 

نصیری ضمن تقدیر از همکاری های آستان قدس رضوی در برگزاری این اردو، افزود: ترویج محبت اهل بیت(ع) و آشنایی هر چه بیشتر نسل های جدید با معارف دینی، هدف از برگزاری این اردو به شمار می رود و در هماهنگی های صورت گرفته با سازمان اقتصادی رضوی، ادامه دارد.

 

در حاشیه این دیدار، سهیلا یکی از این دانش آموزان، گفت: از دوران ابتدایی آرزوی زیارت حرم امام رضا(ع) را داشتم که خوشبختانه اکنون در ایام مبارک ماه رجب به حرم این امام مهربان مشرف شدم.

 

وی افزود: در وهله اول وقتی دیدگانم به گنبد طلایی افتاد، رأفت و مهربانی امام را احساس و آرامش وصف ناپذیری را در وجود خود درک کردم.

 

وی دعا برای خانواده و دوستان را به عنوان سوغات مشهد الرضا(ع) معرفی کرد و ابراز داشت: امام رضا(ع) از نوادگان رسول گرامی اسلام هستند و ما نیز چون شیعیان می خواهیم در اجابت دعاهای خود به حضرت رضا(ع) توسل کنیم./1308/پ203/ب5

ارسال نظرات