۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۵۶۳
آیت الله دری نجف آبادی خبر داد؛

همایش بین المللی امام سجاد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش بین المللی امام سجاد(ع) در 24 مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با حضور شخصیت های داخلی و خاجی در تهران و در کنار اجلاسیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود.
آيت الله دري نجف آبادي آيت‌الله دري نجف آبادي آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش بین المللی امام سجاد(ع) که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب مسؤولیت هدایت کشتی جمهوری اسلامی ایران را عهده دار شدند، دو تأسیس مبارک داشتند که شامل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی می شود.

 

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در طول 25 سال گذشته منشأ آثار و خدمات فراوانی بوده است، این مجمع هر چهار سال یک بار  با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی جهان تشیع و پیروان اهل بیت(ع) اجلاسی را برگزار می کند، در جریان این همایش هم اندیشی شخصیت های جهان تشیع خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شده و اماکن مقدسه را نیز زیارت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت(ع) بعد از ماه مبارک رمضان و در مرداد ماه همایش بین المللی امام سجاد(ع) را برگزار می کند، اظهار داشت: در کنار اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) که بیش از 700 نفر از شخصیت های جهان تشیع و اسلام در آن شرکت می کنند، این همایش بین المللی نیز با حضور شخصیت ها برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیگیری می کند بزرگداشت بزرگان اهل بیت(ع) است، به عنوان مثال سال گذشته در ماه شعبان بزرگداشتی با عظمت درباره شخصیت امام حسن(ع) برگزارشد، همچنین این مجمع برای اقلیت های تشیع نیز برنامه هایی داشته است.

 

امام جمعه اراک فعالیت برای معرفی امام سجاد(ع) به جهان را کاری بسیار ارزشمند، مقدس و پر جاذبه عنوان کرد و ابراز داشت: مکتب، سیره، آثار  و زحمات و مجاهدت های سی ساله بعد از عاشورا امام سجاد(ع) هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد، از همین رو آثار ایشان باید برای جهانیان معرفی شود.

 

وی عنوان کرد: در عصر امام سجاد(ع) جو فشار و خفقان بسیار شدید بوده است اما این امام همام صراط مستقیم را پاسداری و صیانت کردند، حضرت در سخت ترین شرایط بار سنگین امامت را به دوش کشیدند؛ دشمن برای نابودی آثار امام سجاد(ع) بسیار تلاش کرده است اما هر کدام از آثار این امام برگی زرین و سر فصلی ارزشمند و عزت آفرین برای شیعیان و مسلمانان است.

 

نایب رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: همایش بین المللی امام سجاد(ع) در 24 مرداد ماه سال جاری با حضور شخصیت های داخلی و خاجی در تهران و در کنار اجلاسیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

وی گفت: در این همایش در ابعاد گوناگون همانند حقوق انسان ها، حقوق بشر دوستانه، ادبیات ادعیه امام سجاد(ع)، اشعار درباره شخصیت حضرت آثاری ارائه شده است، مجمع جهانی در نظر دارد که امام سجاد(ع) را به صورت جهانی معرفی کند؛ پاسخ به شبهات درباره شخصیت امام سجاد(ع) و آثار ایشان نیز دراین همایش صورت می گیرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: پایگاه جدید اطلاع رسانی این همایش بین المللی با آدرس www.imamsajjad.net در دسترس کاربران فضای مجازی قرار گرفته است؛ همچنین در این همایش، نمایشگاهی از آثار مکتوب و غیر مکتوب ارسال شده تدارک دیده شده است.

 

وی در پایان اظهار داشت: همایش بین المللی امام سجاد(ع) یک روزه است؛ از میان آثار ارسالی به دبیرخانه همایش 29 مقاله مورد تأیید هیأت علمی قرار گرفته است، همچنین 75 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده که صاحبان آثار باید تا پایان اردیبهشت ماه اصل مقاله را به دبیرخانه ارسال کنند؛ در این همایش نیز  از اثر 10 جلدی در زمینه سیره، زندگانی و آثار امام سجاد(ع) رو نمایی می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات