۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۵۷۶۰۰
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

دولتمردان نگاه خود را به مسائل دینی معطوف کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که مسائلی همچون عدم مسؤولیت دولت در زمینه دین مردم را مطرح می کنند،گفت: مسائل فرهنگی و اعتقادی جای شانه خالی کردن هیچ فردی از افراد جامعه نیست.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظایف دولت اسلامی در تعالی اخلاقی، معنوی و ارزشی جامعه گفت: با توجه به این که نظام اسلامی ایران با قیام و نهضتی که در رأس آن علما بودند شکل گرفت و از آن جایی که حکومت اسلامی را دنباله حکومت ائمه طاهرین(ع) می دانیم، معنویت و اخلاق از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


وی افزود: راهکارهای اداره حکومت و به وسیله دولت از آیات و روایات گرفته شده است، از همین رو یک حکومت جامع فقط به دنبال مسائل اقتصادی و سیاسی نیست بلکه در زمینه رشد و اعتلای فرهنگی، دینی، اعتقادی و اخلاقی نیز همانند مسائل سیاسی و اقتصادی بلکه فراتر از آن تلاش می کند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که افرادی که از سوی ملت برای اداره کشور انتخاب می شوند باید دغدغه های دینی، اعتقادی و اخلاقی را در رأی قرار دهند، اظهار داشت: مسؤولان باید در مسیر اعتلای نظام اسلامی و رساندن این نظام به جایگاه واقعی خود در عرصه های گوناگون تلاش کرده و از زیر بار مسؤولیت های خود شانه خالی نکنند و به دنبال بهانه جویی نباشند.


وی ادامه داد: مسؤولان باید به عنوان کسانی که در این نظام وظیفه دارند تا امور معنوی جامعه را اصلاح کنند، نمی توانند که از مسؤولیت های مهم خود فرار کرده و باید در این مسیر گام بردارند؛ همانگونه که رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) در مدت کوتاه حکومتشان الگوی یک حکومت دینی را بر اساس اخلاق و فرهنگ بنیانگذاری کردند، دولتمردان نظام اسلامی نیز باید این چنین عمل کنند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که مسائلی همچون عدم مسؤولیت دولت در زمینه دین مردم را مطرح می کنند، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اعتقادی جای شانه خالی کردن هیچ فردی از افراد جامعه نیست.


وی عنوان کرد: هر کسی به عنوان یک شهروند نظام اسلامی در اعتلای فرهنگی و اعتقادی این نظام باید مسؤولیت پذیر بوده و تلاش کند؛ نظام جمهوری اسلامی ایران حکومتی لاییک یا فدرال نیست که چنین مسائلی مطرح می شود، بلکه نام انقلاب اسلامی خود دارای باری معنوی است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظام ایران افزون بر جمهوری بودن، اسلامی نیز است؛ رأی مردم با حدود و قوانین الهی معنا پیدا می کند؛ بنابراین مسؤولان نظام و هرکسی در هر ارگانی باید توجه داشته باشند که اعتلای فرهنگی و اعتقادی و دینی جامعه را تقویت کنند.


وی با بیان این که اگر مسؤولان به دنبال بهانه ای برای فرار از کار خود باشند در محضر ملت و دادگاه الهی پاسخگو نخواهند بود، گفت: همه دولتمردان و کسانی که مسؤولیتی دارند باید در همه عرصه ها نگاه خود را بر فرهنگ و مس
ائل دینی و اعتقادی معطوف کنند./1323/ت302/ش

ارسال نظرات