۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۳۴۱
امام جمعه مشهد اردهال ‌کاشان:

جوانان از دوران طلایی جوانی خود بیشترین بهره برداری را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که جوانان باید از دوران طلایی جوانی زندگی خود بیشترین بهره برداری را داشته باشند و رشته حق و تقرب خدا را محکم بگیرند، گفت: همه گناهانی که انسان ها مرتکب می شوند به دلیل این است که در برابر هوای نفس خود ضعیف هستند و خود را به بند شیطان و هوای نفس در آورده اند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شنبه شب در جمع معتکفان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان گفت: اعتکاف یعنی در بند کردن انسان از گناه و شخصی که در این سه روز بتواند خود را از بند شیطان آزاد کند، قلب او سفید می شود.

 

وی یاد آورشد: یکی از دلایل نام گذاری این سه روز به ایام البیض به این دلیل است که انسان به واسطه مبارزه با هوای نفس، وجود خود را سفید و از گناه پاک می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تأکید کرد: شما معتکفان در بهترین روز و مکان معتکف شده اید که باید در این شرایط از وقت خود به نحو احسن استفاده کنید و وقت خود را به بطالت نگذرانید، چرا که شیطان در این مکان هم به دنبال گمراه کردن انسان است.

 

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که جوانان باید از دوران طلایی جوانی زندگی خود بیشترین  بهره برداری را داشته باشند و رشته حق و تقرب خدا را  محکم بگیرند و آن را درخود تقویت کنند، گفت: افراد سالخورده بسیاری از فرصت های جوانی را ازدست داده اند و شرایط دوران جوانی برای آنها تکرارشدنی نیست.

 

حجت اسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از گمراهی ها به دلیل پیروی از هوای نفس است، گفت: همه گناهانی که انسان ها مرتکب می شوند به دلیل این است که در برابر هوای نفس خود ضعیف هستند و خود را به بند شیطان و هوای نفس در آورده اند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان همچنین با اشاره به این که امام علی(ع) می فرماید «اگر پرده ها کنار برود و عالم قیامت  مجسم  شود و بهشت و آخرت  قابل مشاهده باشد، ذره ای به یقین من اضافه نمی شود»، گفت: هر چه بدی، زشتی و گناه از انسان سر می زند همه به دعوت هوای نفس است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در رابطه با دلیل برتری امام علی(ع) گفت: خداوند حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و به او فرمود هر چه می خواهی بخور اما نزدیک این درخت نشو، اما آدم با وسوسه شیطان کار خودش را کرد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات