۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۹۹۲
عصر امروز در زنجان؛

همایش بزرگ حکمت مطهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ حکمت مطهر» به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با حضور مسؤولان سپاه و نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این شهر برگزار شد.
همايش حکمت مطهر در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام نجم الدین فتحی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان، عصر امروز در همایش بزرگ «حکمت مطهر» که در محل سالن کوثر این شهر برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف از این همایش یادی است از استاد علامه شهید مطهری که ایشان شخصی قابل قبول نزد تمامی دوستان و دشمنان بودند و تنها گروهی که ایشان را قبول نداشتند همان گروهک فرقان بود که متأسفانه مذهبی نیز بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به کج سلیقگی ها و انحراف در تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: گروهک فرقان با استنادهای کج و انحرافی خود از آیات قرآن فرمان قتل و ترور استاد فرزانه، شهید مطهری را صادر کرد.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که عقاید هر انسانی مهم ترین بخش زندگی او است اظهار داشت: عقاید یکی از مهم ترین آموزه هایی است که انسان را حتی به جنگ با برادر خود می کشاند؛ از این رو عقیده مهم ترین بخشی است که انسان از اول خلقت با آن درگیر است.

 

حجت الاسلام فتحی در ادامه با اشاره به شخصیت بارز شهید مطهری تأکید کرد: ما کمتر عالمی سراغ داریم که مانند شهید مطهری در تمامی رشته های حوزه تخصص داشته باشد تا جایی که علامه طباطبایی به ایشان لقب شاگرد محقق را داده بودند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان در ادامه با اشاره به دیگر مشخصه های بارز شخصیتی شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز شهید مطهری که سبب شهادت ایشان نیز شد دفاع از عقاید قرآنی و اهل بیت(ع) بود، است و از دیگر بارزه های شخصیتی ایشان می توان به دفاعشان از روحانیت اصیل اشاره کرد که بارها و بارها در آثار خود از آن سخن به میان آورده اند و همیشه این نکته را متذکر می شدند که اسلام منهای روحانیت دین را به نابودی می کشاند.

 

وی در ادامه با اشاره به مردمی بودن شهید مطهری گفت: اصلی ترین ویژگی شهید مطهری که شاید بتوان بزرگ تر از دیگر ویژگی های ایشان دانست مردمی بودن این بزرگوار است که البته یکی از قدرت های حوزه های علمیه و به خصوص علما همین مردمی بودن آنها است و امروز تمامی روحانیان باید این مشخصه را در خود پر رنگ تر کنند.

 

حجت الاسلام فتحی در پایان ساده نویسی را یکی از تخصص های استاد مطهری دانست و خاطرنشان کرد: ساده نویسی و بیان سلیس مسائل از مشخصه های شهید مطهری بود که مسائل فلسفی را با بیانی بسیار روان و همه فهم به مردم ارائه می داد و طوری قلم فرسایی می کردند که همگان بتوانند از آثار ایشان استفاده کنند.

 

گفتنی است؛ در پایان همایش حکمت مطهر از هادیان سیاسی و فرماندهان پایگاه های برتر بسیج همچنین از عده ای از فعالان فرهنگی استان که بیشترین همکاری را در سال 93 با حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه زنجان داشتند با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/ح

ارسال نظرات