۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۹۲۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تضعیف نظام و تحقیر ملت بزرگ ترین منکر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هر موضوعی که منجر به تضعیف نظام و تحقیر ملت شود، یک منکر بزرگ به شمار رفته و می بایست در مقابل آن ایستاد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديركل و كاركنان كميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در نشست شورای سیاست گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، بر لزوم ترویج و تبیین بیشتر این فرایض الهی تأکید کرد.

 

وی در این نشست که در آن راهکارهای اجرایی شدن قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در استان بررسی شد، با تأکید بر مشارکت همه دستگاه های مسؤول در این زمینه، افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار والایی در دین مبین اسلام داشته و به همین دلیل نیز باید توجه و پرداختن به آن افزایش یابد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین همواره مسلمانان را به این امر مهم دعوت کرده اند چرا که اثرات متعدد این فرایض روشن و اثبات شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که نقش تأثیرگذار و توانایی اصلاحی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند توجه بیشتر است، تصریح کرد: هر گونه کوتاهی و اهمال در این زمینه به هر بهانه ای نادرست و غیراسلامی است.

 

وی اضافه کرد: مهم ترین معروف، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از طرف دیگر هر موضوعی که منجر به تضعیف نظام و تحقیر ملت شود، یک منکر بزرگ به شمار رفته و می بایست در مقابل آن ایستاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همه مردم و مسؤولان در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه مسائل سیاست خارجی باید به این مهم توجه داشته و با تضعیف نظام و تحقیر ملت، مرتکب این منکرات بزرگ نشوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر از سوی همه افراد جامعه، افزود: مردم باید بدون هیچ گونه ترسی اقدام به احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر کرده و با جدی گرفتن این دستور الهی، در اجرای آن مصمم و محکم باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با توجه به این که مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرده است، پس از تصویب این قانون، حمایت ها از امر به معروف و نهی از منکر و آمران و ناهیان وارد مرحله جدیدی شده است.

 

وی از مردم خواست تا بدون هیچ گونه خوف و واهمه ای در برابر تمامی منکرات و معروفات احساس مسؤولیت کرده و ضمن دعوت مردم به انجام امور معروف و نیک، در برابر ناهنجاری ها و مسائل نادرست نیز امر قرآنی نهی از منکر را اجرا کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر اجرای امر به معروف و نهی از منکر خدای ناکرده پیامدی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد، دستگاه قضایی و نهادهای قانونی بر اساس قانون مصوب، به شدت موضوع را پیگیری کرده و با متخلف برخورد قضایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: در این زمینه بر اساس قانون تصویب شده حمایت های سخت و همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گرفته و مقام قضایی اجازه تعدی و بی حرمتی افراد در برابر اجرای این فرایض الهی را نمی دهد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات