۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۹۲۵۶
معاون رییس جمهور:

میزان اعتبار امسال آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد تومان است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور گفت: در سال 90 مجموع اعتبارات آموزش و پرورش در بخش هزینه‌ای، 12 هزار میلیارد تومان بود ولی امروز این افتخار برای دولت خدمتگزار وجود دارد که میزان اعتبارات آموزش و پرورش بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان باشد.
نوبخت سخنگوي دولت نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: این ایام فرصتی است تا در جلسات و گردهمایی‌های مختلف به نمایندگی از دولت تدبیر و امید شرکت کنم و در راستای تقویت همدلی و همزبانی در مناسبت‌های مختلف با مردم دیدار داشته باشم.

معاون رییس جمهور افزود: این حضور یادآوری و رجعتی به اصل است گرچه یک دوره طولانی در مجلس شورای اسلامی خدمت کرده‌ام ولی آموزش و پرورش مصدر و محلی بود که از آنجا به مجلس رفتم.

سخنگوی دولت با اظهار خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان خاطر نشان کرد: همه مراحل معلمی از مسیر تدریس در کلاس درس، مدیریت مدرسه، مسئولیت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها طی شد و در طول 4 دوره حضور در مجلس، مسئول مجمع فرهنگیان مجلس بودم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد: دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت تنها نیستند بلکه نماینده دیگری در هیئت دولت همراه ایشان است و من افتخار این نمایندگی را دارم.

سخنگوی دولت افزود: قرار است در سال جاری کشور با بودجه‌ای در حدود 24 میلیارد دلار درآمد ارزی اداره شود این در حالی است که درآمد کشور در سال90 بالغ بر 120 میلیارد دلار بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 90 مجموع اعتبارات آموزش و پرورش در بخش هزینه‌ای، 12 هزار میلیارد تومان بود ولی امروز این افتخار برای دولت خدمتگزار وجود دارد که میزان اعتبارات آموزش و پرورش بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان باشد.

نوبخت بیان کرد: برای سال 94 علاوه بر بودجه 24 هزار میلیارد تومانی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، 1350 میلیارد تومان دیگر به این رقم در مصوبه ماه گذشته هیئت دولت افزوده شده است و در سال آینده نیز مبلغ 3 هزار و 500میلیارد تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

سخنگوی دولت در پایان گفت: توانایی مالی دولت همین است و امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب بتوانیم به نحو شایسته‌ای در حوزه آموزش و پرورش عمل کنیم.

گفتنی است، تجلیل از خدمات ارزنده معلم بزرگوار، آیت‌الله باریک‌بین از جمله بخش‌های مهم این همایش بود/848/پ202/ج

ارسال نظرات