۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۹۴۸۲
در دیدار مشاور وزیر کشور با علمای مشهد تأکید شد؛

اهمیت توجه به مسجد به عنوان پایگاه دینی مردمی و اصلاح وضع معیشت جامعه

خبرگزاری رسا ـ در دیدار مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با علمای حوزه علمیه مشهد، بر اهمیت توجه به جایگاه مسجد به عنوان پایگاه دینی مردمی و نیز اصلاح وضع معیشت جامعه تأکید شد.
نمازي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با آیت الله رضازاده از اساتید خارج حوزه علمیه مشهد دیدار کرد.

 

آیت الله رضازاده در این دیدار بر اهمیت مسجد و توجه به این پایگاه مردمی تاکید کرد.

 

وی با اشاره به جایگاه مهم مسجد در میان اقشار مختلف مردم، خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان خانه خدا باید به روی همه باز باشد و روحانیت نیز با علم و عمل خود نسبت به وظیفه و رسالتش اقدام کند.

 

حجت الاسلام نمازی نیز ابراز داشت: مشاور روحانیت به عنوان پیام رسان حوزه در هر استان، نظرات حوزه و علما را به مدیران اجرایی کشور انتقال می دهد.

 

وی با بیان اینکه باید استقلال حوزه علمیه حفظ شود، ولی از حمایت های دولت نیز بهره ببرد، ابراز کرد: شخص وزیر کشور با نگاهی اعتقادی به مسائل کشور نگاه می کند و سعی در ارتباط هر چه بیشتر با حوزه علمیه دارد.

حجت الاسلام نمازی همچنین با آیت الله مرتضوی، از اساتید دروس خارج حوزه علمیه مشهد دیدار کرد.

 

نابودی اسلام ناب هدف اصلی دنیای استکبار است

آیت الله مرتضوی در این دیدار، به اهمیت توجه به وضع اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی به قشر ضعیف جامعه فشار اقتصادی زیادی وارد می شود و مسئولان می بایست راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات بیابند.

وی با بیان اینکه نابودی اسلام ناب هدف اصلی دنیای استکبار است، بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرد.

 

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت نیز با اشاره به اینکه نگاه وزیر کشور، دیدگاه توسعه ای و در نتیجه رونق تولید و اشتغال است، گفت: اصرار و پافشاری دکتر رحمانی فضلی بر این مسأله است که امکانات و ظرفیت های استان ها شناسایی و با نگاه توسعه، در آن زمینه برنامه ریزی شود.

 

وی افزود: شخص وزیر کشور این اعتقاد را دارد که در جهت توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی به صورت استانی عمل شود و مدیریت ها استانی شود.

 

حجت الاسلام نمازی در مورد هزینه بودجه یارانه که از نکات مدنظر آیت ا... مرتضوی نیز بود، ابراز کرد: این بودجه باید در مسیر خودش قرار گیرد که نمونه آن یکی از کارها در بخش بهداشت و هزینه های بیمارستانی بوده است.

 

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور سعی در تعامل هر چه بیشتر با حوزه علمیه دارد و در این راستا این دیدار ها انجام می شود، حوزه علمیه از دل مردم برخواسته هستند و یک پایگاه مردمی است و آنان خواست ها و مشکلات خود را بیشتر از طریق روحانیت مطرح می کنند./930/د101/ب5

ارسال نظرات