۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۵۹۵۴۴
امام جمعه زنجان:

ایران اسلامی از تمام مظلومان عالم حمایت می کند/ آمریکا منفورترین دولت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به این که ما از تمامی مظلومان عالم حمایت می کنیم و فرقی ندارد که این کشور یمن باشد یا بحرین، گفت: چطور است که کمک دارویی ایران به یمن دخالت نظامی محسوب می شود اما نسل کشی آل سعود با تانک هایش در بحرین دخالت نظامی محسوب نمی شود.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی بزرگ خاتم الانبیا با اشاره به راه های کسب تقوا گفت: یکی از راه های رسیدن به تقوا آشنایی با زندگانی و سیره معصومان(ع) است که از جمله آن بزرگواران امام موسی بن جعفر ع) می‌باشد که دوران بسیار سختی را گذراندند.

 

وی در ادامه افزود: این امام همام در طول عمر مبارک خود با 4 خلیفه جبار و صفاک عباسی هم عصر بودند و در این زمان ها به قدری دستگاه خلافت عباسی هجمه تبلیغاتی سنگینی بر علیه ایشان ایجاد کرده بود که امام کاظم(ع) اختیارات و امکانات زیادی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام نداشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به خفقان شدید دولت عباسی بر علیه اهل بیت(ع) اظهار داشت: در زمان این بزرگوار به قدری خفقان دوران عباسی سنگین و شدید بود که کسی جرأت نقل حدیث از امام کاظم(ع) را نداشت و در صورت نقل روایت هم با عناوینی مانند ابا ابراهیم، عبدالصالح و نام های دیگر از ایشان روایت نقل می کردند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مبارزات امام(ع) با ظلم های حکومت عباسی تأکید کرد: ایشان هم در جواب ظلم دستگاه عباسی همیشه با آنها مبارزه منفی می کردند به این صورت که هیچ گاه کلمه یا جمله ای در تأیید این دستگاه جبار بر زبان جاری نکردند و حتی عملی هم در راستای تأیید آنها انجام ندادند.

 

وی در ادامه با بیان این که یکی از نقشه های امام کاظم(ع) برای مبارزه و اذیت نشدن علاقه مندان خود تقیه بود خاطر نشان کرد: یکی از کارهای امام(ع) این بود که یاران خود را تشویق به تقیه می کردند تا در معرض آزار و اذیت قرار نگیرند که از جمله این شخصیت ها علی بن یقطین یکی از شیعیان بزرگوار امام بود که در دستگاه حکومت نفوذ کرده و با تقیه کردن در آنجا قدرت گرفته و اوامر امام (ع) را اجرا و اطاعت می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 23 اردیبهشت ماه سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در زمان حکومت پهلوی گفت: 23 اردیبهشت ماه روز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون است که وقتی به تصویب رسید کسی جرأت نفس کشیدن نداشت و حتی کسی جرأت نکرد بر علیه آن سخنرانی کند اما مرجعیت پویای شیعه مانند همیشه وارد میدان شد و امام خمینی(ره) به نمایندگی از همه آنها در محکومیت این قانون اعلامیه صادر کرد و آن را سند بردگی ایرانی ها یاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: امروز نیز با توجه به تفکرات و تلنگرهای امام خمینی (ره) و شاگردان ایشان منفورترین دولت نزد ملت ایران، آمریکا و اسرائیل و انگلیس است و چند روز پیش نیز خلف صالح خمینی کبیر، رهبر معظم انقلاب با اقتدار تمام در مقابل زیاده خواهی های آنها ایستاد و موضع پر صلابتی اتخاذ کرد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مقاومت ملت ایران در مقابل ظلم جهانی افزود: ملت ایران مدت 36 سال است که در مقابل تمامی تحریم ها و دشمنی ها ایستاده و قطعا اگر ملت دیگری بود بنا به گفته رهبر معظم انقلاب تاکنون نابود شده بود ولی امروز دولت ما به خاطر این ملت و رهبری مقتدر، در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی ایستاده است.

 

وی افزود: ما امروز با صلابت و صراحت تمام از تمامی مظلومان و ستمدیدگان جهان حمایت می کنیم و برای ما فرقی ندارد که این ملت ستم کشیده یمن باشد، بحرین باشد و یا هر کشور دیگری بلکه ما قاطعانه از هر مظلومی در مقابل ظالم حمایت می کنیم.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به تناقض های رفتاری غرب در قبال سیاست های منطقه خاطرنشان کرد: چطور است که وقتی ما می خواهیم به یمن دارو بفرستیم و به آنها کمک های انسان دوستانه برسانیم به ما می گویند که ایران در یمن دخالت نظامی می کند اما وقتی عربستان با تانک هایش در خیابان های بحرین رژه می رود و ماشین آدم کشی راه انداخته است، این نمی شود دخالت نظامی؟.

 

گفتنی است؛ نمازگزاران جمعه امروز بارها در میان خطبه های نماز جمعه با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «هیهات منا الذله» به تأیید سخنان امام جمعه زنجان پرداختند./949/پ201/ب4

ارسال نظرات