۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۵۹۷۸۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل:

کنگره ملی سلمان فارسی در بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل از برگزاری کنگره بزرگ سلمان فارسی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کنگره هشتم صفر امسال همزمان با سالروز وفات این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام در بابل برگزار می شود.
رييس اداره تبليغات اسلامي بابل

حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل به برگزاری موفق اعتکاف نیمه رجبیه در مساجد شهرها و روستاهای بابل اشاره کرد و گفت: با استقبال گسترده مردمی برای حضور در مراسم اعتکاف  در شهرستان بابل 55 مسجد میزبان معتکفان بودند که نسبت به سال گذشته 15 مسجد افزایش داشت.

 

وی افزود: بیش از پنج هزار نفر از معتکفان از فضای معنوی اعتکاف بهره بردند  که 80 درصد آنها را جوانان تشکیل می دادند.

 

این مدرس حوزه های علمیه با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی از همراهی و مشارکت خیرین در این امر گسترده بهره برد، خاطرنشان کرد: اعزام سخنرانان برجسته و مبلغین متناسب با فضای معنوی و استفاده از ظرفیت های مردمی برای پشتیبانی مادی و مدیریتی از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف بود.

 

وی از برگزاری یادواره امامزادگان بابل خبر داد و تصریح کرد: در 25 رجب همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)  با همکاری اداره اوقاف نخستین یادواره امامزادگان شهرستان بابل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علی تبارهدف از برگزاری این یادواره را آشنایی مردم با یاد و خاطره امامزادگان دانست و گفت: مازندران جایگاه دوم تعداد امام زاده ها در کشور را دارا است و ما بنیان تشیع را در این استان را مدیون این امامزادگان می دانیم.

 

وی افزود: نشر معارف اهل بیت و پایه گذاری تشیع در مازندران از سوی فرزندان ائمه اطهار(ع) صورت گرفت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل به برنامه ریزی این اداره برای برگزاری کنگره بزرگ سلمان فارسی در بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره بزرگ سلمان فارسی در هشتم صفر امسال همزمان با سالروز وفات این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام در شهرستان بابل برگزار می شود.

 

وی سلمان فارسی را از افتخارات بزرگ ایرانی ها دانست و اذعان کرد:سلمان فارسی یک الگوی کامل برای مسلمانان و به خصوص ایرانی ها است زیرا در مکتب پیامبر و امیرالمؤمنین تا آنجا پش رفت که پیامبر او را از اهل بیت(ع) خود خواند.

 

حجت الاسلام علی تبار بر شناخت هر چه بیشتر جامعه و آشنایی جوانان را با شخصیت سلمان فارسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلمان فارسی از تجربه دینداری در آیین زرتشتی، کلیمی، مسیحی را داشت که پس از تحقیق گسترده به اسلام گروید و آن را کامل ترین دین الهی و سیراب کننده روح تشنه بشریت یافت./950/ت302/ب1

ارسال نظرات