۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۹۹۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

فرهنگ ایثار و شهادت در وجود جوانان نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کردستان با حضور در یادواره شهدای کردستان گفت: شهدا آگاهانه راه شهادت را برای تقرب به خداوند برگزیدند و اینک وظیفه ما این است که راه آن‌ها را همچون چراغی، روشن نگاه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت را در وجود جوانان نهادینه کنیم.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کردستان پیش از ظهر امروز با حضور در یادواره 39 شهید ورزشکار کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به کسی عطا می کند.


وی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری یادواره شهدا، افزود: پیروی از راه شهدا، خیر و سعادت اخروی را به ارمغان می آورد، از این رو باید برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با این اسوه های ایثار و استقامت، چنین یادواره هایی برگزار شده و الگوسازی برای جوانان صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: شهدا با تقوای خود، موجب عزت و اقتدار ایران و جهان اسلام شدند و به نوعی صف شکن بودند و به جهانیان ثابت کردند که برای حفظ وطن و ناموس و دین خود، تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی با اشاره به امنیت موجود در کشور، خاطرنشان کرد: امروزه این امنیت مدیون خون شهداست و جوانان باید پاسدار خون آن‌ها باشند و راه آن ها را تداوم بخشند.


وی در پایان تصریح کرد: شهدا آگاهانه راه شهادت را برای تقرب به خداوند برگزیدند و اینک وظیفه ما این است که راه آن ها را همچون چراغی، روشن نگاه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت را در وجود جوانان نهادینه کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده های 39 شهید ورزشکار که در اوج قهرمانی به جبهه حق علیه باطل و دفاع از وطن شتافتند، تجلیل شد./967/پ202/ح

ارسال نظرات