۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۰۳۴
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

وقف دستور عملی اسلام برای تحقق عدالت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: خیرات، صدقات، انفاق و وقف یکی از بهترین اصول مترقی در سیاست فردی و اجتماعی بوده و در مکتب اقتصادی اسلام بسیار تاکید شده است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، شب گذشته در همایش گلریزان و تجلیل از خیرین سازمان خیریه آبشار عاطفه های شهرستان آمل، افزود: از تاکیدات روایات اهل بیت معصومین(ع) و قرآن کریم است که مردم را تشویق به حضور در مجالس خیر می کند.


وی با اشاره به این که حضور در جلسات خیر به عنوان عبادت است، بیان داشت: انجام کارهای خیریه و حرکت در این مسیر نورانی در دین مبین اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و ارزشمند است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران تصریح کرد: خیرات، صدقات، انفاق و وقف یکی از بهترین اصول مترقی در سیاست فردی و اجتماعی بوده و در مکتب اقتصادی اسلام بسیار تاکید شده است.


حجت الاسلام علیزاده با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: ما پیامبران برای انفاق و انجام امور خیر و وقف مبعوث شدیم.


وی با بیان این که حل مشکلات نیازمندان از سیره اهل بیت معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: مسأله خیر، صدقات، وقف و انفاقات مالی آن قدر ظرفیت دارد که همه بشریت را مشمول حال خود می کند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: مسأله امور خیر آن قدر ارزشمند و وسیع است که همه جوانب مشکلات بشریت را در برمی گیرد.


حجت الاسلام علیزاده با بیان این که کار خیر و کمک به دیگران بسیار ارزشمند است، گفت: آن چیزی که نسبت به بقیه امور خیر مستمر بوده وقف است که ثمرات و برکات بسیاری دارد.


وی با تاکید بر این که وجود وقف های بسیار نشانگر ایمان مردم این دیار  است، بیان داشت: وقف قابل فروش و هدیه دادن نیست و هیچ چیزی نمی تواند آن را از بین ببرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که حرکت در کارهای خیر ثمرات بسیاری برای زندگی انسان دارد، ادامه داد: وقف نام انسان را برای همیشه ماندگار می کند که حرکت در این مسیر نورانی بسیار گرانقدر است.


حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اجرای طرح پیوندهای آسمانی که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار می شود، گفت: این طرح در راستای کمک به جهیزیه نوعروسان نیازمند در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) در سراسر استان ها صورت می گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات