۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۲۶۹
آیت الله امامی کاشانی در گفت وگو با خبرنگاران:

مذاکرات تا زمانی که بر اساس عزت نظام و سخنان رهبری پیش رود مورد تأیید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری راه حل بحران‌های موجود در جهان اسلام را علما دانست و گفت: اگر در حکومت‌هایی مانند آل سعود که عمال استکبار هستند، علما وارد نمی‌شدند و یا آنان را تأیید نمی‌کردند، این حکومت‌ها نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند.
آيت الله امامي کاشاني آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تهران، شب گذشته در نشستی با خبرنگاران در دفتر نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی نیازمند یک جنبش حوزوی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و اساتید حوزه باید به لحاظ علمی تقویت شوند در این میان نباید تفاوتی بین فرق اسلامی وجود داشته باشد حوزه‌ها و حوزویان نباید در جهت برانگیختن اختلافات حرکت کنند.

آیت الله امامی کاشانی عنوان کرد: اساتید دانشگاه‌ها نیز باید ظرافت‌های خاص استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان را در بیان مسائل در نظر بگیرند مباحث باید علمی و دینی باشد ما هم توفیق داشته‌ایم که در همین راستا در مدرسه عالی شهید مطهری گام‌هایی برداریم.

وی به رعایت اصل وحدت در سیره معصومین اشاره کرد و گفت: در عصر امیرالمؤمنین(ع) که با حکومت جناب ابوبکر، جناب عمر و جناب عثمان همزمان بود، یک تعامل و توافق خوبی شکل گرفت و آنگونه که در نهج البلاغه آمده، همواره نظر ایشان بر عدم اختلاف در اسلام بود امام صادق(ع) نیز اصل اسلام را مهمترین مسأله برای معصومین دانستند و مذهب را در فرع قرار دادند بنابراین فرع نباید جای اصل را بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رعایت اصل وحدت توسط بزرگان، در بین مردم مسلمان به خوبی گسترش نیافت؛ به گونه‌ای که تاریخ گواهی این مدعاست اختلافاتی که بعدها رخ داد در بین پیروان مذاهب رخنه کرد اما در میان بزرگان وحدت وجود داشت.

وی راه حل بحران‌های موجود در جهان اسلام را علما دانست و افزود: مشکلات جهان اسلام از علما سرچشمه می‌گیرد اگر در حکومت‌هایی مانند آل سعود که عمال استکبار هستند، علما وارد نمی‌شدند و یا آنان را تأیید نمی‌کردند، این حکومت‌ها نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند جهان اسلام باید از این علمای کفر و تکفیر فاصله بگیرد ما بسیاری از علمای اهل سنت را مشاهده‌ می‌کنیم که با علاقه و محبت عمل می‌کنند و سعی در تبلیغ معارف دین دارند باید مردم را نیز از این حکومت‌ها و عالمان خودفروخته جدا کنیم در این صورت است که اسلام ناب حاصل خواهد شد.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: وحدت و اخوتی که در بین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان وجود دارد، می‌تواند به سایر ملل اسلامی صادر شود برای این امر، علما باید حقیقت دین را بدون هماهنگ‌شدن با دولت‌های فاسق بیان کنند.

آیت الله امامی کاشانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد: تهدیدهای طرف مقابل پوچ و بی‌ربط است همانطور که تاکنون نیز از این تهدیدها سودی نبرده‌اند، از این پس هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند مذاکرات روند خود را طی می‌کند و تا زمانی که بر اساس اسلام، عزت و اقتدار نظام و سخنان رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شود، مورد تأیید است این خط، خط معلومی است که باید طی شود.

وی در بخش دیگری به صدور حکم اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان اشاره کرد و افزود: حکومتی ابله بر عربستان حاکم است حکومتی که در غوغای درگیری در یمن بخواهد یک عالم شیعه را نیز اعدام کند، بدون تردید دچار جهل است این اقدام آنان اثرات داخلی و خارجی فراوانی دارد هم جهان اسلام را علیه خود تهییج خواهند کرد و هم بسیاری از مردم عربستان را می‌شورانند علما همانگونه که تاکنون این اقدام را محکوم کرده‌اند، باید در نمازهای جمعه این جنایات را مطرح نمایند.

امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: آل سعود از همان ابتدا دین‌دار و اسلامی نبود آنها نه شیعه و نه سنی هستند اعمال‌شان را برای نوکری استکبار انجام می‌دهند و این چیزی جز حماقت و ابلهی نیست./831/پ202/ج

ارسال نظرات