۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۵۷۵

خبرهای کوتاه از مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دور جدید کلاس های تربیت استاد پاسخگوی احکام، اولین دوره تفسیر جامع و ساختاری قرآن کریم با رویکرد تحقیقی – پژوهشی و اختتامیه همایش رنگدانه های عرفان، عناوین اخبار کوتاه مدرسه علمیه اسلامی شناسی حضرت زهرا(س) مشهد است.
خبرهای کوتاه از مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، به همت واحد مبلغین مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (س) دوره سوم کلاس های تربیت استاد پاسخگوی احکام برگزار می شود.

 

خانم زوارزاده، معاونت مبلغین مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اعلام این خبر افزود: به دلیل استقبال فراگیر طلاب و بانوان علاقمند به مباحث احکام در دوره های پیشین، دوره سوم این کلاس ها از اواخر فروردین ماه در محل ساختمان مبلغین و فارغ التحصیلان برگزار شده است و علاقمندان به فراگیری احکام همچنان می توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در کلاس ها اقدام کنند.

 

گفتنی است این کلاس ها به دلیل وجود مباحث مختلف و گوناگون از اساتید متخصص در زمینه های مختلف احکام بهره خواهد گرفت.

 

اولین دوره تفسیر جامع و ساختاری قرآن کریم با رویکرد تحقیقی - پژوهشی 

به همت کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (س)، برای اولین بار دوره تفسیر ساختاری قرآن کریم با رویکرد تحقیقی - پژوهشی برگزار می شود.

 

خانم نادری، مسؤل کانون دانش آموختگان  مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (سلام الله علیها) با اعلام این خبر افزود: دوره تفسیر ساختاری قرآن کریم با هدف تدبر در آیات و به منظور آشنایی طلاب و بانوان متقاضی با تفسیرقرآن کریم با رویکرد تحقیقی پژوهشی برگزار خواهد شد و خانم غلامی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، به مدت یک سال این دوره را تدریس خواهند نمود.

 

گفتنی است این دوره یکساله از اواخر فروردین ماه روزهای چهارشنبه در محل سالن اجتماعات ساختمان مبلغین و دانش آموختگان مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار شده است و متقاضیان همچنان می توانند با مراجعه حضوری با واحد مبلغین و دانش آموختگان یا از طریق تماس با شماره های   38552790نسبت به ثبت نام و شرکت در این دوره اقدام نمایند.

 


برگزاری اختتامیه همایش رنگدانه های عرفان

در این همایش، خانم بهمدی، ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب و ذکر اهمیت ماههای حرام گفت: مجموعه جهان علاوه بر اطاعت از خداوند ، به خداوند نیز، عشق می ورزند؛ لکن از دید اشخاص مخفی است. اینکه چرا ما تسبیح موجودات را نمی بینیم و نمی شنویم به لحاظ این است که ما ابزار آن را نداریم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: انسانها استعداد بالقوه برای اوج گرفتن را دارند و اشخاص با اعمالشان، خود را از جذب به سوی الله باز می دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه « یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک ...» ، افزود: اگرچه مخاطب خاص این آیه امام حسین (ع) هستند، اما هر انسانی می تواند به این مقام رضا دست پیدا کند . انسان اعجوبه ای است که در راه صعود الی الله می تواند به جایی برسد که پای هیچ موجودی به آن نرسیده است.

 

بهمدی به مراحل چهارگانه ایی  که به سبب عدم توجه به خدا در راه سیر و سلوک (از نظر قرآن) بوجود می آید، اشاره کرد و افزود: مرحله ی اول غفلت و دوری از یاد خدا هست،  مرحله ی دوم حجابی است که بر اثر انجام محرمات و ترک واجبات بوجود می آید ، مرحله ی سوم، مرحله ای است که اعمال انسان تبدیل به سدی می شود و در آخر  کور شدن نور فطرت «ختم الله علی قلوبهم و ...» و مهر باطل روی قلب خوردن را به بار می اورد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : یکی از خصوصیات ماههای حرام این است که پاداشها در آن ماهها دو برابر است و البته گناهان نیز دو برابر حساب می شوند. شاید یکی از علل و فلسفه آن این باشد که اگر کسی متوجه این نکته باشد ، عقل به او می گوید که کارهای نیک خود را حداکثری کند و اعمال بد را به حداقل برساند.

 

این مبارزه با نفس در این ماه و این مراقبه موجب می شود به مبارزه با نفس عادت کند؛ چرا که سخت ترین اعمال مبارزه با نفس می باشد.

 

دوره جدید کلاس های طب سنتی در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا (س)

به همت کانون فارغ التحصیلان مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها دوره جدید طب سنتی  به مدت پانزده هفته در محل سالن اجتماعات کانون فارغ التحصیلان مدرسه اسلام شناسی برگزار می شود.


این دوره شامل مزاج شناسی، اصلاح مزاج، تشخیص بیماری ها و درمان آن ها و  ...می باشد. مباحث این کلاس ها توسط آقای ابراهیم نژاد تدریس می شود و ثبت نام طلاب و عموم علاقمندان در این کلاس ها آزاد می باشد.

 

گفتنی است ثبت نام دوره جدید طب سنتی برای ماه مبارک رمضان نیز آغاز شده است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام با مراجعه به ساختمان مبلغین و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه اسلام شناسی یا تماس با شماره تلفن 38552790 نسبت به ثبت نام و شرایط حضور در کلاس اقدام نمایند./1309/پ203/ب5

ارسال نظرات