۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۶۰۹۱۵
حجت الاسلام سالک خبر داد؛

طرح جدید مجلس درباره مذاکرات هسته ای هفته آینده ارائه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح جدید مجلس درباره مذاکرات هسته ای در جلسه آینده خانه ملت خبر داد و تاکید کرد که باید هوشیارانه وحدت داخلی را حفظ کنیم.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه ای با عنوان" توافق لوزان؛ توهم، واقعیت، آرمان" و در سالروز نهضت تنباکو در خانه بیداری اسلامی اصفهان، گفت: بستر سازی برای ارتقای فهم سیاسی جامعه و تعمیق در مسائل دینی، رسالت ماست و باید کمتر حرف زد و بیشتر عمل کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از بسترسازی برای افزایش آگاهی های سیاسی مردم و تعمیق و ژرف نگری در امور دینی و اسلامی تشکیل جبهه فرهنگی واحد با سیاست هم افزایی از ضرورت های کاری ما به شمار می آید.

وی ادامه داد: امروز ما به دنبال بصیرت سیاسی هستیم که جواب ما را امام موسی کاظم(ع) به روشنی داده اند و آن این است که" فان الفقه مفتاح البصیره و تمام العباده"، ژرف نگری و تعمیق و غواصی در اقیانوس بی کران و عمیق معرف دین است که کلید بصیرت را به دست ما خواهد داد و عبادت هم در سایه بصیرت کامل و تمام خواهد بود.

ارتباط با مردم نباید پوپولیستی باشد/ کلان نگری در حل مشکلات روستاهای دور افتاده را هم بهره مند می کند

 حجت الاسلام سالک اظهار داشت: نقش نمایندگان قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن ها و نظارت بر مدیران دستگاه ها و البته ارتباط تعریف شده منطقی با مردم است.

عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که ارتباط منطقی نمایندگان مجلس با مردم باید به دور از هر گونه گرایشات پوپولیستی باشد، افزود: ارتباط با مردم برای پی بردن به مشکلات و معضلات جامعه بسیار مفید است اما نباید از آسیب های آن غافل بود.

وی ادامه داد: مشکلات مردم باید در یک برنامه کلان و نه به صورت بخشی و حوزه ای حل شود، که در این صورت مشکلات روستاهای دور افتاده هم حل خواهد شد و خطری که وجود دارد در عدم پاسخگویی برخی مدیران دولتی در جهت رفع معضلات مردم و ارجاع آنان به گرفتن نامه از نمایندگان مجلس جهت سوء استفاده های بعدی است.

معیار محک سخنان مسؤولان رهنمود های عالمانه مقام معظم رهبری است/ باید هوشیارانه وحدت را در داخل کشور حفظ کنیم

حجت الاسلام سالک با بیان این نکته که ما تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلابی ملت می دانیم، تصریح کرد: اما این به معنای انتقاد نکردن و راهکار ندادن به آن ها نیست زیرا کار دشواری در پیش روی آن هاست و در مقابل تیم بیش از 400 نفری گروه 5+1 تیم 16 نفره ایران کار سختی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به بیگانگان اعتمادی نداریم و هیچ تضمینی در پایبندی طرف مذاکرات به تعهدات خود وجود نداشته و همان گونه که معاویه توافق با امام حسن(ع) را زیر پا گذاشت این کار از امریکایی ها هم بعید نیست.

وی با اشاره به این که معیار محک ما در سنجش سخنان مقامات مختلف بیانات و رهنمودهای مقام معظم ولایت فقیه و رهبری نظام است، ابراز داشت: مجلس بیانیه ای در دفاع از سخنان مقام معظم رهبری درباره خطوط قرمز و کلی مذاکرات منتشر کرد.

حجت الاسلام سالک از ورود طرح چند فوریتی به مجلس خبر داد که دولت را ملزم می کند تا زمانی که آمریکایی ها دست از تهدید و تحقیر ملت ایران بر نداشته اند، مذاکره با آمریکا را قطع کرده و مذاکرات را با بقیه کشورهای گروه 5+1 ادامه دهند.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بسیار هوشیار باشیم و در دام ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس یا دولت و مردم و سایر گروه ها نیفتاده و بدانیم که این نقشه و طرح استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت در داخل کشور و تضعیف تیم هسته ای ایران است.

وی در پایان با قرائت 30 رهنمود از مقام معظم رهبری درباره مذاکرات، اظهار داشت: هفته آینده طرحی در مجلس ورود می کند که الزام به لغو تمامی تحریم ها به صورت یکباره را مطرح کرده و به رای می گذارد./939/پ202/ج

ارسال نظرات